نخستین تصاویر از تمرین نظامی عربستان و فرانسه

نخستین تصاویر از تمرین نظامی عربستان و فرانسه
دوشنبه 20 آبان 1392 - 12:49

مرکز فرماندهی منطقه نظامی طائف در عربستان شاهد تمرین مشترک نیروهای زمینی عربستان سعودی و فرانسه است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای عربستان و فرانسه در این تمرین مشترک فعالیت خود را بر جنگ های کوهستانی متمرکز کردند.   

سایت عربستانی "سبق" به نقل از "سلمان بن محسن الشهری" فرمانده مانور و فرمانده مرکز موسوم به "شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز"  ویژه جنگ کوهستانی نوشت: آغاز تمرین "الريك 1" بیانگر ارتباط محکم و دوستانه و همکاری سازنده بین عربستان و فرانسه در همه زمینه ها به ویژه در زمینه نظامی و در سایه حکومت ملک عبدالله و رئیس جمهور فرانسه است. 

"مارسل" فرمانده گروه آموزشی فرانسه نیز در سخنانی از همکاری نظامی عربستان و کشورش تمجید کرد و گفت: روابط دو کشور در زمینه های نظامی از سالها پیش مستحکم است.

فرمانده مرکز شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز هم اظهار داشت: جنگ در مناطق کوهستانی از دشوارترین جنگ ها است، به همین علت نیروهای زمینی فعالیتهای خود را به تمرین با کشورهای دوست متمرکز کرده اند؛ و ایده فهد بن ترکی بن عبدالعزیز جانشین فرمانده نیروهای زمینی و فرمانده واحدهای چتربازان و نیروهای ویژه، ایده جالبی برای افزایش توان نیروهای زمینی از طریق این مانورهای مشترک و مناطق بسیار صعب العبور بود؛ و مرکز شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ویژه جنگ کوهستانی اولین مرکز در خاورمیانه برای تمرین جنگ های کوهستانی است.    
وی افزود: این مرکز از مراکز منحصر به فرد در جهان خواهد بود که آموزش ها و تاکتیک های خوبی برای جنگ های کوهستانی ارائه می کند؛ و آنچه که این تمرین را از تمرین های قبلی متمایز می کند، حضور نیروهای ویژه دو کشور است .. این نیروها حرفه ای هستند و در عملیات کوهستانی صعب العبور و دشوار مهارت بسیاری دارند.

آغاز این تمرین نظامی درحالی اعلام می شود که به عقیده بسیاری از ناظران، مخالفت و کارشکنی فرانسه در جریان مذاکرات اخیر ایران و 1+5 در ژنو برای جلوگیری از ایجاد توافق بین طرفین، ریشه در روابط رو به گسترش فرانسه و عربستان دارد.

در همین راستا سایت "آنتی وار" در مقاله ای، مخالفت های فرانسه در مذاکرات هسته ای ژنو را با شراکت جدید دفاعی-امنیتی پاریس با آل سعود و معاملات تسلیحاتی کلان این دو کشور مرتبط دانست.

 

پربیننده ترین خبرها