با وجود هشدار نخست وزیر موقت؛

جدایی طلبان لیبی،شرکت نفت و گاز تاسیس کردند

جدایی طلبان لیبی،شرکت نفت و گاز تاسیس کردند
دوشنبه 20 آبان 1392 - 17:04

مخالفان دولت مرکزی در لیبی با وجود هشدار نخست وزیر موقت این کشور و در ادامه تلاش برای تشکیل منطقه خودمختار در شرق کشور(منطقه برقه) از تشکیل شرکت تولید و صادرات نفت و گاز خبر دادند و روند کار این شرکت را مستقل از دولت مرکزی اعلام کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدربه برعصی" که از او به عنوان رییس جدایی طلبان دفتر اجرایی منطقه برقه یاد شده است، در کنفرانسی مطبوعاتی در بنغازی خاطرنشان کرد: دفتر اجرایی اقلیم برقه بیانیه شماره دو خود را صادر کرد و از تشکیل شرکت مستقل تولید و صادرات نفت و گاز خبر داد.
وی افزود: مرکز موقت شرکت شهر "طبرق" در خاور دور لیبی و نزدیک مرز مشترک با مصر تعیین شده، تا در آینده به بنغازی منتقل شود.
برعصی ، "صالح بوزید المسماری" رئیس سابق شرکت نفت و گاز خلیج فارس را رییس شرکت تولید و صادرات نفت و گاز منطقه برقه معرفی کرد.
منطقه برقه که جدایی طلبان در لیبی از آن یاد می کنند، از شرق شهر سرت در غرب لیبی تا مرزهای مصر در شرق این کشور امتداد دارد.
خبر تشکیل شرکت مستقل نفت و گاز در برقه اندکی پس از آن منتشر شد که علی زیدان نخست وزیر موقت لیبی به گروه های مسلحی که کنترل میادین نفتی و گازی کشور را در اختیار گرفته اند، هشدار داد برای پایان دادن به محاصره این میادین فقط 10 روز فرصت دارند در غیر این صورت دولت برای بازپس گیری این مراکز از اختیارات خود استفاده خواهد کرد.
نخست وزیر موقت لیبی در کنفرانس مطبوعاتی شب گذشته گفت: دولت نمی تواند بپذیرد که عده ای به دلیل توهمات سیاسی مراکز نفت خیز و گازی کشور را تحت سلطه خود بگیرند.
بر اساس این گزارش، از هفدهم اوت گذشته گروهی با نام جنبش جوانان برقه از تشکیل دفتر سیاسی مدیریت برقه خبر داد و ابراهیم جضران را رییس این دفتر خواند.
دفتر سیاسی برقه نیز اواخر ماه گذشته میلادی از تشکیل دفتر اجرایی خبر داد که به عنوان کابینه این منطقه، دارای 23 وزیر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها