بازداشت 1500 پناهجو و کودک سوری در مصر

بازداشت 1500 پناهجو و کودک سوری در مصر
دوشنبه 20 آبان 1392 - 18:03

دیده بان حقوق بشر، مقامات مصر را به بازداشت خودسرانه بیش از هزار و 500 آواره سوری از جمله شماری کودک شیرخوار با هدف بیرون راندن آنها از این کشور متهم کرد، و قاهره را به آزادی این افراد و پرداخت غرامت به آنها فراخواند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر در گزارشی به بازداشت هزار  و 500 پناهجوی سوری اشاره کرد که در میان آنان 400 فلسطینی و 250 کودک شیرخوار وجود دارند. این گزارش حاکی است که مسئولان امنیتی مصر تاکید کرده اند که این افراد به مدت نامعلوم و تا زمان ترک مصر در بازداشت به سرخواهند برد.
فلسطینیان زیادی به دنبال اشغال سرزمین شان توسط رژیم صهیونیستی از محل سکونت خود آواره شده و در سوریه و سایر کشورهای همجوار فلسطین و در اردوگاه ها زندگی می کنند.
"سی ان ان عربی" اعلام کرد که "جوستورک" معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده بان حقوق بشر، از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است تا در سفر به قاهره  این مساله را با مقامات مصر در میان بگذارد.
این گزارش می افزاید: این پناهجویان به علت شرایط ناگوار سوریه تمایلی به بازگشت به سوریه ندارند ولی ده ها نفر از آنها نیز به کشور بازگشته اند.
این سازمان از مقامات مصری خواست پناهجویان سوری را که بدون هیچ اتهامی بازداشت شده اند آزاد و تا زمان آزادی کودکانی را که والدینشان همراه آنها نیستند از بزرگسالان جدا کنند؛ و نیز عاملان بازداشت های خوسرانه مورد بازجویی قرار گیرند، و به زیان دیدگان غرامت پرداخت شود.
وزارت خارجه مصر اواسط اکتبر گذشته اتهامات مشابهه مطرح شده از سوی سازمان عفو بین الملل علیه قاهره مبنی بر برخورد نامناسب با پناهجویان سوری و بازداشت و بازگرداندن اجباری آنها را تکذیب و اعلام کرد که آنچه در گزارش این سازمان آمده، دقیق نیست و حقایق اوضاع آوارگان سوری را در مصر منعکس نمی کند.
"بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که 300 هزار پناهجوی سوری در مصر به سر می برند که با آنها با نهایت احترام و مانند سایر "برادران عرب" تعامل می شود، و بویژه در زمینه بهداشتی و آموزشی از خدماتی مانند خدماتی که به شهروندان مصری ارایه می شود، برخوردار هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها