مصر سفير تركيه را احضار كرد

مصر سفير تركيه را احضار كرد
سه شنبه 21 آبان 1392 - 08:16

وزارت امور خارجه مصر سفیر ترکیه در قاهره را در اعتراض به دخالت این کشور در امور قاهره احضار کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، خبرگزاری منای مصر اعلام کرد: وزارت امور خارجه مصر حسین عونی سفیر ترکیه در قاهره را در پی اظهارات مسئولان ترک که مصر آن را دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی خود می داند، احضار کرد. 
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه هفته گذشته در پایان بیست و یکمین نشست حزب عدالت و توسعه ترکیه گفته بود : نماد چهار انگشت که طرفداران "محمد مرسی" رییس جمهور برکنار شده مصر نشان می دهند؛ تنها نمادی برای برقراری عدالت برای مردم مصر نیست بلکه به علامتی در محکومیت ظلم و ستم در سراسر جهان تبدیل شده است.  
طرفداران گروه اخوان المسلمین که مرسی به آن وابسته است در تظاهرات خود برای بازگشت وی به قدرت ، تصاویر چهار انگشت یک دست را به دست می گیرند و یا دست خود را با همین علامت به نشانه حمله نیروهای امنیتی به تحصن آنها در میدان رابعه العدویه در شهر نصر در شرق قاهره بالا می برند. 
به گزارش شین هوا، وزارت امور خارجه ترکیه یک روز پس از این اظهارات اردوغان در بیانیه ای آزادی همه زندانیان سیاسی در مصر از جمله محمد مرسی را خواستار شد و افزود: این اقدام تاثیر زیادی در روند آشتی و گفتگو در این کشور خواهد داشت.  

با این حال این موضع ترکیه خشم مصر را برانگیخته است. 
دفتر ریاست جمهوری مصر به تازگی با انتقاد از این اظهارات اردوغان، تهدید کرده است که در روابط با آنکارا به علت دخالت آشکار این کشور در امور مصر و دشمنی با انتخاب ملت مصر بازنگری خواهد کرد. 
این موضع ترکیه موجب شده است قاهره سفیر خود را از آنکارا فرا بخواند و تاکنون وی را به ترکیه بازنگردانده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها