شبکه ماهواره‌ای جدید قطر با نماد اخوان المسلمین

شبکه ماهواره‌ای جدید قطر با نماد اخوان المسلمین
سه شنبه 21 آبان 1392 - 13:22

حسین عبدالرحمن، هماهنگ کننده گروه موسوم به جنبش "اخوان المسلمینِ بدون خشونت" اعلام کرد که تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین درپی راه اندازی شبکه ای ماهواره ای به نام "رابعه" است .

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، تصویر چهار انگشت دست، نمادی است که طرفداران اخوان المسلمین در اعتراضات خود نسبت به برکنار محمد مرسی، رییس جمهور اخوانی مصر، از آن استفاده می کنند.
طرفداران گروه اخوان المسلمین در تظاهرات خود ، تصاویر چهار انگشت یک دست را به دست می گیرند و یا دست خود را با همین علامت به نشانه حمایت از اخوان المسلمین و اعتراض به برخورد نیروهای امنیتی به تحصن آنها در میدان "رابعه العدویه" در شهر نصر در شرق قاهره بالا می برند. 
"رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه نیز هفته گذشته در پایان بیست و یکمین نشست حزب عدالت و توسعه ترکیه مدعی شده بود : علامت چهاری که طرفداران "محمد مرسی" نشان می دهند تنها نمادی جهت درخواست برقراری عدالت برای مردم مصر نیست، بلکه به نمادی در اعتراض به ظلم و ستم در سراسر جهان تبدیل شده است.  
"عبدالرحمن" هماهنگ کننده گروه موسوم به جنبش "اخوان المسلمینِ بدون خشونت" افزود: شبکه رابعه به زودی از ماهواره جدید قطر پخش خواهد شد، و مقرش در دوحه یا آنکارا خواهد بود .
جنبش اخوان المسلمینِ بدون خشونت گروهی جداشده از اخوان المسلمین است .
هماهنگ کننده جنبش اخوان المسلمین بدون خشونت گفت: تعدادی از مجریان شبکه های " مصر 25 " ، " الجزیره "  و "الحره" در شبکه رابعه فعالیت خواهند کرد .
عبدالرحمن تصریح کرد: شبکه الجزیره قطر کاملاً از شبکه رابعه حمایت خواهد کرد تا این شبکه پیام اخوان المسلمین را به عنوان گروهِ تحت کنترل انعکاس دهد.
وی خاطرنشان کرد: شبکه رابعه برنامه های خود را به 5 زبان پخش خواهد کرد .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها