جان کری و آرزوهای خاورمیانه ای از نگاه واشنگتن پست

جان کری و آرزوهای خاورمیانه ای از نگاه واشنگتن پست
سه شنبه 21 آبان 1392 - 17:26

العالم - روزنامه واشنگتن پست با انتشار مقاله ای ، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا را فردی معرفی که آرزوهای دورو درازی برای خاورمیانه در سر دارد ، اما شرایط اطرافش امکان تحقق آرزوها را دشوار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، " جکسون دیل " نویسنده مقاله " خاورمیانه ای که جان کری آرزویش را دارد " نوشت : جهانی را تصور کنید که منطقه خاورمیانه در آن به سوی کشتار و هرج و مرج نرود، موضوع برنامه اتمی ایران در بهار آینده حل، مصر به یک کشور لیبرال دمکرات تبدیل و بحران سوریه حل شده و صهیونیستها و فلسطینیان در زمینه تشکیل کشور فلسطین به توافق دست یابند.

نویسنده افزود: جهان مورد نظر کری، جهانی خیالی است که ساخته دیدگاه مفرط وزیر خارجه این کشور می باشد.  


این در حالی است که آژانسهای امدادرسانی در جهان از افزایش گرسنگی و فلج اطفال در سوریه خبر دادند و محاکمه محمد مرسی جمهوری برکنارشده مصر آغاز شده است. 

سران دولت فلسطین و رژیم صهیونیستی، توافق درباره صلح به میانجیگری آمریکا را دشوار دانسته و وزیر خارجه فرانسه دستیابی به توافق با ایران را دشوار توصیف نمود. 

نویسنده سفرهای اخیر کری به منطقه را سفر سحرآمیز و مبهم دانست و خاطر نشان کرد: کری سوم نوامبر 2013 در قاهره اعلام کرد که نقشه راه به سوی دمکراسی در مصر، در حال اجراست.  

وی همچنین ادعا کرد که کنفرانس صلح سوریه در کارش موفق خواهد بود چون نظام سوریه می داند هدف از کنفرانس، تشکیل دولت موقت خواهد بود. 

دیل نوشت: در صورتی که آرزوهای کری محقق شود، جهان بهتر خواهد شد، در غیر این صورت، تاریخ به کری متذکر می شود که وی خود را گول زده اند و وزیر بعدی باید خرابکاریهایش را جبران کند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها