دلیل توقف پروژه بزرگ صهیونیستها

دلیل توقف پروژه بزرگ صهیونیستها
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 10:47

در پی توقف پروژه بزرگ ساخت ده‌ها هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان صهیونیست، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این طرح موجب تنش آفرینی می‌شد چرا که این رژیم به دنبال آن است که قدرتهای دنیا را قانع کند که از رسیدن به توافقی ملایم با ایران اجتناب کنند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" تأکید کرد که روز گذشته وزارت مسکن این رژیم با صدور بیانیه برای ساخت 24 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری دعوت به مناقصه کرد.
روزنامه "یدیعوت احرونوت" نیز گزارش داد که ساعاتی پس از اینکه این مناقصه مورد توجه خبرگزاری های قرار گرفت، دفتر نخست وزیر این رژیم با صدور بیانیه ای از «یوری آریل» وزیر مسکن خود انتقاد کرد و گفت: "ساخت و سازهای بیشتر ممکن است باعث درگیری های غیر ضروری با جامعه جهانی شود، در زمانی که ما تلاش می کنیم جامعه جهانی را به توافقی بهتر با ایران متقاعد کنیم."
نتانیاهو خاطرنشان کرد: این طرح ارتباطی با شهرک سازی ندارد و تنها وضعیت ساخت و سازها را بدتر می کند.
نتانیاهو با انتقاد از وزیر مسکن برای هماهنگ نکردن این موضوع خواستار بازنگری در این مناقصه شد. وزیر مسکن رژیم صهیونیستی نیز با تغییر موضعی 360 درجه ای اعلام کرد این مناقصه تنها جهت ارزیابی توانایی های ساخت و ساز بوده و طرح مذکور در مراحل اجرایی قرار ندارد.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز گذشته در سر مقاله خود حملات نتانیاهو به مذاکرات هسته ای با ایران را «جنون آمیز» خوانده بود.
پس از صدور بیانیه طرح ساخت 24 هزار واحد مسکونی فراتر از «خط سبز» در کرانه باختری، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی محمود عباس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اگر اسرائیل این طرح را متوقف نکند، گفتگوها تمام شده است.
طرح رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی روز گذشته با انتقاد آمریکا نیز همراه شد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت: آمریکا (درباره این طرح) از اسرائیل توضیح می خواهد.
جین پساکی افزود: سیاست ما در مورد شهرک سازی مشخص است و نمی توانیم این ساخت و سازها را بپذیریم.
چندی پیش جان کری وزیر خارجه آمریکا برای از سرگیری مذاکرات سازش به کرانه باختری و فلسطی اشغالی سفر کرد تا دو طرف را به ادامه مذاکرات تشویق کند؛ اما مذاکرات هسته ای ژنو باعث شد وی سرزمین های اشغالی را به مقصد ژنو ترک کند، این اقدام خشم صهیونیست ها را به همراه داشت.

پربیننده ترین خبرها