توطئه تقسیم مسجد الاقصی وارد فاز جدیدی شد

توطئه تقسیم مسجد الاقصی وارد فاز جدیدی شد
چهارشنبه 22 آبان 1392 - 11:30

نماینده حزب موسوم به "خانه یهودی" در پارلمان رژیم صهیونیستی ادعا کرد که بر اساس توافقنامه سازش با اردن، یهودی ها حق دارند به مسجد الاقصی بروند.!

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، چندی است درخواست یهودیان برای انجام مراسم خود در مسجد الاقصی با هدف اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی شدت گرفته است.

در این راستا روزنامه عبری زبان "معاریو" از درخواست رژیم صهیونیستی به اردن برای ورود یهودیان به مسجد الاقصی و مخالفت "عبدالناصر نصار" مسئول اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در اردن با این درخواست، خبر داده است.

"عبدالناصر نصار" تاکید کرده که به یهودیان اجازه ورود به مسجد الاقصی برای انجام مناسک یهودی داده نخواهد شد و از ورود آنان به مسجد الاقصی جلوگیری می شود. وی این درخواست را تلاش صهیونیست ها برای تقسیم مسجد الاقصی در جهت تکمیل پروژه یهودی سازی قدس دانست.

"زبولون کلبا" نماینده حزب موسوم به "خانه یهودی" در پارلمان رژیم صهیونیستی با اشاره به این موضوع ادعا کرد که رژیم صهیونیستی چنین درخواستی از اردن نکرده است؛ اما بر اساس بند نهم توافقنامه سازش با اردن، دو طرف باید به اتباع طرف دیگر اجازه ورود به اماکن دینی و تاریخی را بدهند.

"هایل عبدالحفیظ الداود" وزیر اوقاف و امور مقدسات اسلامی اردن نیز پیش از این گفته بود که اردن قاطعانه، با همه اقدامات و مصوبات رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی مخالف است و بررسی پیش نویس قانونی برای یهودی سازی مسجد الاقصی به منظور فراهم کردن زمینه ورود یهودیان به مسجد الاقصی را که در دستور کار برخی از احزاب صهیونیست قرار گرفته است، به هیچ وجه نمی پذیرد.

وی هشدار داد: طرح های یهودیان با هدف لغو اختیارات اوقاف اسلامی در قدس و مسجد الاقصی صورت می گیرد و هدف از آن الحاق مسجد الاقصی به وزارت ادیان رژیم صهیونیستی است. این رژیم باید بداند که حتی فکر کردن به این طرح نیز به مثابه بازی با آتش خواهد بود و با توجه به این که مسجد الاقصی قبله نخست بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است، گروه های تندروی صهیونیست باید بدانند که خود را درگیر جنگ جهانی دینی خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هیچ مسلمانی حتی از یک ذره از خاک مسجد الاقصی و قدس نخواهد گذشت و دفاع از مسجد الاقصی واجب عینی بر هر زن و مرد مسلمان است.

پربیننده ترین خبرها