ماجرای تونل‌های شهر حجیره در سوریه + فیلم

پنج‌شنبه 23 آبان 1392 - 19:27

خبرنگار شبکه العالم در گزارشی از شهر "حجیره" در مجاورت منطقه "زینبیه" در استان "ریف دمشق"، از وجود تونل‌هایی در این منطقه که به هدف نقل و انتقال گروه‌های مسلح حفر شده بود، خبر داد.

"مازن سلمو" روز پنج شنبه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه شهرهای "حجیره" و "حجیره البلد" و شهرک "غربه" را که در مجاورت منطقه "زینبیه" قرار دارد، از وجود گروه‌های مسلح پاکسازی کردند.
سلمو تأکید کرد که با پاکسازی این مناطق مهم، گروه‌های تروریستی یکی از مهمترین مراکز استقرار خود را از دست دادند.
یکی از افسران ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: نیروهای مسلح توانستند طی 5 روز این دستاورد عظیم را محقق سازند و حجیره، حجیره البلد و غربه را پاکسازی کنند.
این مناطق طی این 5 روز صحنه نبرد سنگین نیروهای ارتش سوریه با گروه های مسلح و تروریستی بود که در جریان آن 70 تن از عناصر مسلح به هلاکت رسیده و بقیه نیز به شهر "یلدا" فرار کردند. شماری نیز به دست نیروهای ارتش دستگیر شدند.
در این مناطق تونل‌های بسیاری حفر شده بود و گروه‌های مسلح از این تونل‌ها برای نقل و انتقال استفاده می کردند.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: تروریستها پس از ربودن شهروندان و جوانان آنها را مجبور می کردند که این تونل ها را حفر کنند.
وی افزود: حفر این تونل‌ها شبانه روز دنبال می‌شد، و این تونل‌ها مناطق و خیابانها را از زیر زمین به یکدیگر مرتبط می‌کرد.
نیروهای ارتش سوریه هم اکنون همه منافذ و راه‌های ورودی به مناطق استقرار تروریستها را بسته‌اند و مناطق "یلدا"، "ببیلا"، "بیت سحم"، "الحجر الاسود" اکنون تحت محاصره هستند و نیروهای ارتش نیز در حال تکمیل عملیات خود در این محورند.
از این مناطق تا پیش از این به عنوان محلی برای حملات خمپاره ای به حرم حضرت زینب (س) و منازل اطراف استفاده می شد. پاکسازی این مناطق علاوه بر افزایش امنیت، عملیات نیروهای ارتش در محور جنوبی را تسریع می بخشد.

پربیننده ترین خبرها