ساکنان سرزمینهای اشغالی در آستانه شورش علیه نتانیاهو

ساکنان سرزمینهای اشغالی در آستانه شورش علیه نتانیاهو
جمعه 24 آبان 1392 - 15:44

العالم - بروز بحران اقتصادی و اعلام ورشکستگی شرکتها و کارخانه های بزرگ رژیم صهیونیستی و ناتوانی این رژیم در تامین هزینه های اساسی در نتیجه کاهش بودجه ، موجب بیکاری شمار بسیاری از کارگران و کارمندان این بخشها شده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: کارگران کارخانه "بازان" در حیفا روزهای خود را به نگرانی سپری می کنند و از اینکه نامشان در فهرست کارگران اخراجی قرار بگیرند بشدت نگرانند.

مدیریت بازان در صدد اخراج 240 نفر از کارگران این کارخانه بزرگ است.
در زمان حاضر مذاکرات و مبارزه میان اتحادیه کارکنان و مدیریت بازان برسر امرار معاش کارگران چندساله این کارخانه ادامه دارد.

"رؤوفین شورتسبرگر" رئیس کمیسیون کارگران بازان در این باره گفت: با شیوع این خبر کارگران بخشهای مختلف شوکه شدند.

"یائیر لاپید" وزیر دارایی اسرائیل در این باره گفت: یک نسل کامل در حال از میان رفتن و فروپاشی استو ما هیچ تلاشی برای بهبود اوضاع معیشتی آنها نمی کنیم.

گزارشگر اسرائیلی گفت: با وجود مشکلات اقتصادی بسیار در اسرائیل نتانیاهو تنها از "ایران" صحبت می کند.

تلویزوین رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "شیلی یحیموویچ" رئیس اپوزیسیون را در محکوم کردن نتانیاهو بخاطر سکوتش در برابر اقدام شرکت  داروسازی"طیفاع" در اخراج کارکنان این شرکت پخش کرد.

یحیموویچ گفت: از طیفاع صحبت نمی کنی. وقتی از کنست خارج شدی با مدیر کل طیفاع تماس بگیر و به او دستور بده تا کارکنان این شرکت را اخراج نکند.

یکی از کارکنان طیفاع به گزارشگر اسرائیلی گفت: کارکنان شرکتها و کارخانه های مطرح اسرائیل از اینکه به صفوف بیکاران ملحق شوند در حالت رعب و وحشت بسر می برند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: برنامه مسؤولان طیفاع برای اخراج طیف وسیعی از کارکنان بخشهای مختلف، کمیسیون کارگران این کارخانه را غافلگیر کرد.

وی افزود: اگر طیفاع با سود سالیانه 4 ملیارد دلار در سال بی مهابا کارگران خود را اخراج می کند از دیگر شرکتها با سود محدود باید چه انتظار داشته باشیم.

وی همچنین افزود: رئیس شرکت هستدروت نشست فوق العاده را برای بررسی وضعیت کارگران این کارخانه برگزار می کند.

گزارشگر تلویزیون اسرائیل گفت: طی هفته های اخیر 240 نفر از کارکنان کارخانه های حیفا اخراج شدند و 750 نفر از کارکنان شرکت طیفاع در حیفا نیز اخراج شدند.همچنین 300 کارمند شرکت "هایتک"  واقع در حیفا نیز اخراج شدند.

وی افزود: در شهر "روش هاعین" شرکت پاتر پلایس 320 نفر، در شهر یهودا شرکت اچ پی 30 نفر و در شهر افاکیم فلکس ترونکس 150 نفر از کارکنان را اخراج کرد اند.

در مجموع هزار و 790 نفر از کارکنان شرکتها و کارخانه های مطرح اسرائیل طی چند هفته به جرگه بیکاران ملحق می شوند.

موج اخراج کارکنان و کارگران اسرئیلی در حالی پیش می رود که مسؤولان عالی رتبه اسرائیلی از بررسی این موضوع و پاسخگویی درباره علل اخراج این افراد، سرباز می زنند. 

پربیننده ترین خبرها