اذعان تحليلگر صهيونيست به نقش مخرب رياض در ژنو

اذعان تحليلگر صهيونيست به نقش مخرب رياض در ژنو
يکشنبه 26 آبان 1392 - 14:14

دبیر سرویس بین الملل کانال 10 رژیم صهیونیستی نقش عربستان سعودی در تخریب روند مذاکرات ایران و 1+5 را مهم توصیف کرد.

 به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نداف أیال" در پاسخ به سئوال مجری این شبکه مبنی بر اینکه  آیا باید از فرانسه به دلیل جلوگیری از توافق ایران و غرب در این مرحله قدردانی کرد، اظهار داشت: "فرانسه در جلوگیری از توافق ایران و 1+5 نقش مهمی داشت، اما در واقع باید از نقش عربستان در این زمینه قدردانی کنیم."
وی گفت: "فشارهای عربستان دلیل اصلی عملکرد فرانسه در مذاکرات اخیر بود. منافع فرانسه در عربستان در زمینه روابط تجاری گسترده، این کشور را بر آن داشت تا به خواسته های ریاض برای بی نتیجه ساختن مذاکرات هسته ای تن دهد."
ایال خاطرنشان کرد: "بنابراین دلیل اصلی نرسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای اخیر، عربستان بود نه اظهارات نتانیاهو."
"تسفی یحزکیلی" کارشناس مسائل خاورمیانه کانال 10 رژیم صهیونیستی نیز در این باره اظهار داشت: "اتفاق نظر با گروه 1+5 برای ایرانیها بسیار خوشایند است؛ ایرانیها در چارچوب مذاکرات با 1+5 درس مهمی به غربیها دادند. آنها در درجه اول خواستار آزاد سازی منابع پولی خود هستند. یعنی نفت و پولهای بلوکه شده ایران در بانکهای جهانی."
وی افزود: "مذاکرات جدیدی در روزهای آینده در پیش است و آنها بدون آنکه دستگاههای سانترفیوژ را نابود کنند با روی باز و لبخند بر سر میز مذاکره می نشینند. و در مراحل بعد خواستار بازگشت پولهای بلوکه شده در بانکهای بین المللی می شوند. ایجاد توافق میان آنها و کشورهای غربی در این مرحله و در مراحل بعدی برای ایرانیها بسیار خوشایند است. آنها غرب را در شرایطی که برایشان بسیار مطلوب است قرار دادند."
یحزکیلی خاطرنشان کرد: "ایرانیها در رسانه های خود این موضوع را مطرح نمی کنند آنها منتظر تحقق دستاوردهای مذاکرات هسته ای خود یعنی بازگشت پولهای بلوکه شده در بانکهای جهانی هستند و بنظر می رسد این اتفاقات رخ می دهد و این اخبار برای اسرائیل خوشایند نیست."
وی افزود: "ایرانیها اخیرا از سامانه جدید پدافندی ضد هوایی رونمایی کردند. آنها می دانند اسرائیل شکست خورده میدان است."
این تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد که این رژیم به همراه شماری از کشورهای عربی از پیش رفت مذاکرات ایران با 1+5 ناراضی هستند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها