رکن آبادی:اسراییل پشت پرده انفجار بیروت است

سه شنبه 28 آبان 1392 - 16:51

العالم - سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان مجریان اقدام تروریستی امروز (سه شنبه) در بیروت را مزدوران رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد این امر نشاندهنده حقانیت طرح مقاومت و شکست دشمنان این جبهه است.

غضنفر ركن آبادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبکه خبری العالم اظهار کرد: بی شک این قبیل اقدام ها تروریستی در خدمت اهداف رژیم صهیونیستی است و تروریست ها دانسته یا ندانسته در خدمت این رژیم و اهداف آن قرار دارند.

رکن آبادی افزود: این گونه اقدام ها به ما قدرت بیشتری برای ادامه راهمان عطا می کند تا برای اثبات حقانیت مواضع و اصولمان در تحقق عدالت و احقاق حقوق تمام مظلومان و مستضعفان جهان بکوشیم.

سفیر ایران در بیروت خاطرنشان کرد که تعدادی از نگهبانان سفارت شهید و تعدادی نیز مجروح شده اند و تحقیقات برای کسب آخرین آمار تلفات این اقدام تروریستی ادامه دارد.

وی تاکید کرد ما وقتی قربانی تروریسم واقع می شویم می دانیم که راهی که در پیش گرفته ایم درست است و دشمنان به درجه ای از ناکامی رسیده اند که به این اقدام های بی منطق و تروریستی دست می زنند.

رکن آبادی خطاب به مجریان این حمله تروریستی گفت: اگر منطق و استدلالی دارید بیان کنید وگرنه این کار شما بهترین دلیل شکست شما از مقاومت لبنان و اصول جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این راه ماست و تصمیم خود را گرفته ایم که در این راه بمانیم و همگی برای شهید شدن در این راه آماده ایم و به آن افتخار می کنیم.

رکن آبادی لحظاتی بعد از انفجار در گفت و گویی ، رژیم صهیونیستی را متهم کرد که در حادثه انفجار امروز بیروت دست دارد

وی افزود: هیچیک از کارکنانی که داخل ساختمان سفارت بوده اند آسیب ندیده اند و در سلامتی به سر می برند اما رایزن فرهنگی سفارت ایران بر اثر شدت جراحات وارده به فیض شهادت رسیده است.

وی توضیح داد که حجت الاسلام ابراهیم انصاری هنگام حادثه در حال عبور از برابر ساختمان سفارت بود.

درعین حال مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ساعاتی پیش اعلام کرد که رایزن فرهنگی ایران در بیروت همچنان زنده ؛ اما حال وی وخیم است.

منابع خبری همچنین گزارش کردند که شش نگهبان سفارت ایران در حادثه انفجار امروز به شهادت رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها