بازداشت عامل سوم حمله تروریستی بیروت

بازداشت عامل سوم حمله تروریستی بیروت
سه شنبه 28 آبان 1392 - 19:02

العالم - خبرنگار شبکه خبری العالم در بیروت از اخبار تایید نشده ای مبنی بر بازداشت عامل سوم حمله انتحاری و تروریستی حادثه امروز (سه شنبه) و انفجار در نزدیکی سفارت ایران در بیروت خبر داد.

محمد غریب کمی پیش گزارش کرد بر اساس بیانیه ای که ارتش لبنان صادر کرده انفجار امروز ناشی از دو عملیات انتحاری بود که یکی با موتور سیکلت حامل بمب و دیگری انفجار یک خودروی جیپ در نزدیکی سفارت ایران رخ داده است.

خبرنگار العالم افزود: انفجار در مسیری رخ داد که به سفارت ایران منتهی نمی شود؛ زیرا مسیری که در موازات ساختمان سفارت قرار دارد در چارچوب اقدامات امنیتی سفارت ایران مسدود بود. از این رو تروریست ها نتوانستند به ساختمان سفارت نزدیک شوند و خود را پیش از رسیدن به ساختمان منفجر کرده اند.

وی مانع دیگری را که باعث نرسیدن تروریست ها به ساختمان سفارت شد، تیراندازی کادر حراست به سوی موتورسیکلت و خودروی جیپ برشمرد و خاطرنشان کرد که تکه های اجساد تروریست ها از محل وقوع انفجار بیرون کشیده شده و مسوولان درحال انجام آزمایش های لازم برای تعیین هویت آنها هستند.

خبرنگار العالم در بیروت همچنین خاطرنشان کرد مقام های امنیتی از بازداشت فرد سوم که همراه تروریست ها بود، خبر داده اند و ظاهرا نیروهای پلیس قبل از حادثه انفجار در حال تعقیب این سه نفر بوده اند اما این خبر هنوز تایید نشده است.

غریب اظهار کرد مقام های امنیتی درباره نوع و میزان مواد منفجره به کار رفته در حمله تروریستی امروز صبح بیروت هنوز اظهار نظر نکرده اند و ظاهرا چون عملیات به صورت انتحاری انجام شده و مواد منفجره توسط تروریست ها حمل می شده، تخمین مقدار مواد منفجره مشکل است.

صبح امروز (سه شنبه) دو انفجار نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، 23 شهید و 146 مجروح بر جا گذاشت.

پربیننده ترین خبرها