جدیدترین اطلاعات درباره خودروی منفجر شده در لبنان

جدیدترین اطلاعات درباره خودروی منفجر شده در لبنان
چهارشنبه 29 آبان 1392 - 10:56

منابع امنیتی از شناسایی سوابق خودروی منفجر شده در منطقه الجناح نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران در جنوب بیروت خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع امنیتی به روزنامه الاخبار چاپ لبنان گفتند مسئولان اداره آگاهی توانستند سوابق خودرویی را که در منطقه الجناح منفجر شده است، شناسایی کنند.

این خودرو از نوع "شورلت" و دو دیفرانسیل بود. همچنین آخرین نفری که خودرو به نام او ثبت شده، شناسایی و مشخص شد که خودرو را به شخص دیگری درمنطقه شمال لبنان فروخته است.

همچنین مشخص شد که این شخص به نیروهای امنیت داخلی اطلاع داده که شخصی که او را می شناسد خودرو را از او اجاره کرده اما خودرو را به او بازنگردانده و ثابت شد که یک سند رسمی درباره ادعای مالک خودرو وجود دارد.

این در حالی است که اقداماتی برای بدست آوردن جزئیات بیشتر درباره شخصی که خودرو را اجاره کرده است، صورت می گیرد.

از سوی دیگر اطلاعات امنیتی نشان می دهد آخرین جایی که خودرو قبل از انفجار دیده شده مرز لبنان و سوریه در منطقه بقاع بوده است.

منابع امنیتی تاکید کردند این سه نفر سابقه امنیتی ندارند و هیچ گونه ارتباط آنها با گروههای تروریستی ثابت نشده است.

روزنامه السفير لبنان نیز به نقل از يك منبع امنيتي رسمي لبنان نوشت: دستگاههاي ذيربط كارت شناسايي يك سوري را در محل انفجار پيدا كردند كه معلوم شد اين كارت جعلي است و صاحب آن در صبرا سکونت دارد.

بر اساس این گزارش، به احتمال قوی خودروي استفاده شده در انفجار در اختيار يك لبناني بوده كه آن را اجاره كرده و سپس به يك خريدار خودروهاي مسروقه در بريتال فروخته است.

این منبع امنیتی اظهار داشت: اين وضع شبيه سرنوشت خودرويي است كه در انفجار منطقه الرويس در لبنان از آن استفاده شد زيرا در آن انفجار مشخص شد كه ح.ط يكي از خريداران خودروهاي مسروقه در بريتال آخرين فردي بود كه آن را در لبنان خريداري كرد، و سپس به مخالفان سوريه فروخت. مخالفان نيز این خودرو را بمبگذاري و از طريق شهر عرسال به لبنان منتقل كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها