مرد عربستانی زنش را یکسال شکنجه و زندانی کرد

مرد عربستانی زنش را یکسال شکنجه و زندانی کرد
جمعه 1 آذر 1392 - 20:58

زنی عربستانی به نام عبیر از تصاحب ثروتش، کتک خوردن های متعدد و زندانی شدن در صحرایی دور دست به همراه بچه هایش توسط همسر خود خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، این زن عربستانی گفت: همه اموالی که از پدرم به ارث برده بودم ، به شوهرم دادم و وی با آن خانه ای مجلل ساخت ولی وی جواب خوبی هایم را با بدی داد .
عبیر خاطرنشان کرد: پس از مرگ پدرم من ماندم و چند برادر خردسال و مادر کهنسالم . شوهرم که وضع مالی اش به علت دریافت ارث پدرم خوب شده بود، با زن قبلی اش دوباره ازدواج کرد و هنگامی که ارثیه پدرم را مطالبه کردم، با تفنگ مرا تهدید به قتل می کرد و سرانجام من و 4 دخترم را از خانه بیرون انداخت و در محلی خارج از شهر مکه حبس کرد و یک نفر را نیز به عنوان نگهبان ما تعیین کرد که این نگهبان قسمتی از آب و غذای خود را به ما می داد و التماس های ما از وی برای آزاد شدن بی فایده بود زیرا نگهبان از قطع حقوقش می ترسید.
عبیر افزود: مادر و برادرانم در جستجوی ما بودند و شوهرم به آنها می گفت که من در محلی دور زندگی می کنم و نمی خواهم با هیچ فردی دیدار کنم و یکی از دوستانم به راننده شخصی اش می گوید که دنبال شوهرم برود تا سرنخی از ما پیدا کند و آن راننده سرانجام محل حبس ما را پیدا می کند و مبلغی مالی به نگهبان می دهد تا ما را آزاد کند ولی نگهبان قانع نمی شود .
این زن عربستانی گفت: دوستم پس از تلاش پیگیر مقداری پول به نگهبان می دهد تا وی یک تلفن همراه را به ما بدهد و من با این موبایل با نیروهای امنیتی تماس گرفتم و آنها را از محل حبس خود آگاه کردم ولی نیروهای امنیتی گفتند که حق ورود به محل را ندارند و من خودم باید از این مکان بیرون بروم و خودم را به آنها برسانم ولی ما نمی توانستیم از محل حبس مان خارج شویم زیرا شوهرم در چوبی محل حبس را کَنده بود و با سیمان آن جا را مسدود کرده بود .
عبیر گفت: شوهرم حتی در محل حبس نیز ما را راحت نمی گذاشت و به ضرب و شتم ما می پرداخت و یک بار آنقدر به سرم زد که بیهوش شدم و یک بار هم دختر ده ساله را آنقدر زد که خون از بینی اش جاری شد .
وی افزود: تلاش هایم برای فرار بی نتیجه ماند تا اینکه یک روز توانستیم با استفاده از غفلت نگهبان، از پنجره کوچک محل حبس فرار کنیم و من با وزارت امور اجتماعی تماس گرفتم که این وزارتخانه نیز با نیروهای امنیتی تماس گرفت و یک دفعه متوجه شدم که نیروهای امنیتی همراه شوهرم وارد محلی که به آن پناه برده بودم ، شدند و شوهرم جلوی نیروهای امنیتی مرا کتک زد .
عبیر می گوید: نیروهای امنیتی من و دخترانم را به مرکز پلیس " المنصوره " شهر مکه منتقل کردند و شوهرم در مرکز پلیس نیز مرا کتک زد ولی زندانی شد و من با دخترانم به منزل پدرم در ریاض رفتیم و شکایتی را به دادگاه برای محاکمه شوهرم به علت زندانی کردن و شکنجه من و دخترانم به مدت یک سال، ارایه کردم.
وی در مصاحبه با الشرق افزود: می ترسم به شکایتم رسیدگی نشود زیرا سرپرستی بجز برادران کوچکم ندارم و برادرانم نیز به علت کوچک بودن نمی توانند از حق ما دفاع کنند و این در حالی است که شوهرم پیوسته من و دخترانم را تهدید می کند که اگر به منزل وی در مکه برنگردیم، ما را به قتل خواهد رساند.

زنان در عربستان همواره از کمترین حقوق شهروندی از جمله داشتن شناسنامه و حق رانندگی محروم هستند و با بدرفتاری همسران خود روبرو می باشند. پیش از این نیز گزارش های زیادی درباره بدرفتاری با زنان و نداشتن حقوق شهروندی آنها منتشر شده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها