هزاران پاکستانی مسیر امدادرسانی ناتو را بستند

هزاران پاکستانی مسیر امدادرسانی ناتو را بستند
شنبه 2 آذر 1392 - 22:24

هزاران پاکستانی در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون خلبان آمریکا به کشورشان، مسیر مرزی امداد رسانی برای نیروهای " ناتو" مستقر در افغانستان را بستند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "روسیا الیوم" گزارش داد، حدود 10هزار نفر امروز شنبه در شهر پیشاور مرکز ایالت "خیبر پختون خوا" پاکستان با برگزاری تظاهرات، ضمن سردادن شعارهای ضد آمریکایی، حملات مکرر پهپادهای آمریکا به پاکستان را محکوم کردند.

پاکستانی ها در اعتراض به این حملات مکرر، مسیر منتهی به شهر تورخام در مرز با افغانستان را که برای امدادرسانی و ارسال تجهیزات برای نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" مستقر در افغانستان مورد استفاده قرار می گیرد، بستند.

بر اساس این گزارش، "عمران خان" رییس حزب "جنبش عدالت" حاکم در این ایالت، طی فراخوانی تظاهرات مردم در اعتراض به حملات اخیر پهپادهای آمریکا به خاک پاکستان را خواستار شد، و احزاب سیاسی و دینی شریک قدرت در این ایالت هم به این فراخوان پاسخ مثبت دادند.

عمران خان یکی از مخالفان سرسخت حملات پهپادهای آمریکا به خاک پاکستان، معتقد است که این اقدامات آمریکا حاکمیت پاکستان را نقض می کند.

"شاه محمود قریشی" عضو ارشد جنبش عدالت پاکستان نیز در گفت وگویی خبری اظهارداشت: ما امروز دست به تظاهرات زده ایم تا این پیام شفاف را به طرف مقابل بدهیم که پاکستانی ها هرگز در مقابل حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا سکوت نخواهند کرد.

دو روز پیش پهپادهای آمریکا به منطقه "هانگو" در ایالت "خیبر پختون خوا" حمله کردند که در نتیجه آن شش پاکستانی کشته شدند.

ارتش آمریکا مدعی است که در این حملات گروه های مسلح و افراطی وابسته به طالبان را هدف قرار می دهد، درحالیکه گزارشها حاکی است که در این حملات شمار قابل توجهی از شهروندان نیز کشته می شوند.

پربیننده ترین خبرها