واکنش لبنان به توافق ایران و 1+5 و توصیه به اعراب

واکنش لبنان به توافق ایران و 1+5 و توصیه به اعراب
يکشنبه 3 آذر 1392 - 16:08

وزیر خارجه لبنان توافق هسته‌ای ایران و غرب را "مثبت" ارزیابی کرد و از کشورهای عربی و همه دنیا خواست توجه خود را به سوی برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی که با زرادخانه عظیم خود امنیت منطقه را تهدید می کند، معطوف کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عدنان منصور" اظهار داشت: این توافق به روابط تیره ایران و غرب پایان داد و ایران از این راه حسن نیت خود را در برابر دنیا ثابت کرد.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مخالف این توافق هسته‌ای بوده، خاطرنشان کرد این رژیم به دنبال ترساندن دیگران از برنامه هسته ای ایران است.
منصور اظهار داشت: سلاح هسته ای اسرائیل تهدیدی برای امنیت منطقه است و کشورهای عربی و غربی باید این رژیم را مجبور کنند که سلاح هسته ای خود را کنار بگذارد؛ اسرائیل کشورهای غربی را برای به تأخیر انداختن نشست 2012 برای عاری سازی خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی تحت فشار قرار داد و این نشست که قرار بود در پایتخت فنلاند برگزار شود، به زمانی نامعلوم موکول شد درحالیکه همه کشورها برای حضور در این نشست اعلام آمادگی کرده بودند.
عدنان منصور تأکید کرد: این توافق می‌تواند در ایجاد راهکارهایی برای منطقه مؤثر باشد به ویژه آنکه کشورهایی مانند آمریکا خودشان مسئول تحولات منطقه هستند.
وزیر خارجه لبنان، ادعای ارتباط بحرانهای منطقه مانند سوریه و لبنان با موضوع هسته ای ایران را بی اساس دانست و گفت: این توافقنامه نقاب از بسیاری از مسائل منطقه بر انداخت و نخستین طرفی که از این توافق متضرر می شود، اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها