سیاستمدار انگلیسی: تحولی بزرگ در روابط ایران و غرب روی داد

سیاستمدار انگلیسی: تحولی بزرگ در روابط ایران و غرب روی داد
يکشنبه 3 آذر 1392 - 22:46

عضو حزب محافظه کار انگلستان گفت: توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 ، تحول بزرگی در روابط ایران و کشورهای غربی به شمار می رود.

"وفیق مصطفی" یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: روند اعتماد سازی میان ایران و کشورهای غربی، تحولات مثبت زیادی درسطح منطقه و جهان به وجود آورد و اطمینان دادن به طرف های دیگر به ویژه کشورهای منطقه درباره برنامه هسته ای ایران مساله بسیار مهمی است.
وی افزود: همه توافق دارند که خاورمیانه نیازمند حرکت رو به جلو است، برخی توافق هسته ای را چرخش غرب به سوی ایران و دور شدن از جهان عرب و بی توجهی بدان تعبیر کردند؛ اما من آن را فقط تغییراتی درسطح خاورمیانه می دانم که باید با دید مثبت بدان نگریست.
وفیق مصطفی خاطرنشان کرد: مساله مهم در این توافق، موافقت ایران با عملیات بازرسی از تاسیسات هسته ای است زیرا ایران به جهان می گوید که به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست و دارای برنامه صلح آمیز است، بنابراین کشورهای غربی نباید از این برنامه بیمی داشته باشند و این مساله آغازی برای ایجاد روابط خوب و گسترده با کشورهای جهان طی ماههای آتی است.
وی درباره موضع مخالف رژیم صهیونیستی با توافق ایران و گروه 1+5 گفت: اسراییل به دنبال از بین بردن برنامه هسته ای ایران به ویژه عملیات غنی سازی به شکل کامل است بنابر این از این توافق ناراضی است اما غرب اطمینان خاطر می دهد که مسایل در حال تغییر است و ایران به عنوان یک کشور محوری منطقه به شمار می رود و به خاطر داشتن مخازن گسترده نفت ،گاز و معادن ارزشمند دیگر و واقع شدن در منطقه حساس و بی اندازه استراتژیک  تاثیرات گسترده ای نیز برخاورمیانه و جهان  دارد .
tt-24-18:04 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها