تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل با توافقنامه ژنو منزوی شد

تحلیلگر صهیونیست: اسرائیل با توافقنامه ژنو منزوی شد
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 - 13:33

العالم - کارشناس مسائل راهبردی و نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که پس از توافقنامه ژنو این رژیم و عربستان در انزوای کامل بین المللی قرار گرفتند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم "الون بن داوید" کارشناس مسائل نظامی و راهبردی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: توافقنامه اخیر حتی به اندازه یک سانتی متر برنامه هسته ای ایران را به عقب نبرد.

بن داوید به نقل از "عاموس یادلین" رئیس سابق "امان"(رئیس سرویس اطلاعات نظامی) مدعی شد که ایرانیها دو الی سه سال با بمب اتمی فاصله دارند.

وی افزود: توافقنامه اخیر اقتصاد ایران را پس از چند سال احیا و زمینه مناسبی برای مذاکرات شش ماه آینده فراهم کرد.در این مدت تهران برنامه هسته ای خود را توسعه نمی دهد؛ اما روند غنی سازی اورانیوم همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر اسرائیل و عربستان در انزوا بسر می برند گفت: در صورت کارشکنی ایران اقدام نظامی از میانه گزینه های مطرح شش ماه آینده است.اسرائیل طی شش ماه آینده این گزینه را مطرح خواهد کرد و با مانورهای گسترده خود بر فراز دریای مدیترانه این راهکار را تقویت می کند.

" تسفی یحزکیلی " کارشناس مسائل عربی و خاورمیانه کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: ایران پس از امضاء توافقنامه ژنو دستاوردهای مهمی کسب کرد  از جمله آنکه ارزش ریال بطور قابل توجهی بالا رفت و بازار بورس شاهد رونق بی سابقه ای شد و این نشان می دهد، ایرانیها به آنچه می خواستند دست یافتند. ایران همچنان مؤلفه های تعریف شده برای ورود به باشگاه هسته ای را حفظ کرده و بدون آنکه امتیازات مهمی را از دست دهد نسبتا به آنچه می خواست دست یافت. رفتارهای ایران پس از این توافقنامه به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه در عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای مهم است.

توافقنامه ژنو همزمان با تصمیم های ایران برای گفتگو با غرب، پیروزی مهمی برای روحانی است.

کارشناس مسائل خاورمیانه تلویزیون اسرائیل گفت: ناظران سیاسی رویدادهای سوریه را به ایران ربط می دهند.آنها معتقدند غربیها توانایی حمله به سوریه را نداشتند لذا به توافقنامه هسته ای ژنو تن دادند.

یحزکیلی در خصوص واکنش کشورهای حاشیه خلیج فارس در  ارتباط با توافقنامه ژنو گفت: عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان با فراخواندن سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نشست فوق العاده برای بررسی تبعات توافقنامه هسته ای ژنو برگزار کرد. شیخهای حاشیه خلیج فارس توافقنامه اخیر را نکوهش کرده و آن را زمینه ساز رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه و تحکیم اقتدار شیعیان دانستند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات " جمعان الحریش " نماینده پارلمان کویت را پخش کرد در آن گفت: با اتفاق نظر ایجاد شده میان ایران و آمریکا ما در معرض تهدید قرار گرفتیم. خواه نا خواه تهران قدرتمند است.ما با سیاستها و عملکرد ایران کاملا مخالفیم در حالی که این کشور با  1+5 به توافق رسید.

وی افزود: آنچه در توافق نامه "سایکس-پیکو" رخ داد دوباره تکرار می شود.بزرگترها در مورد کوچکترها تصمیم می گیرند و متأسفانه ما جزء کوچکترها هستیم. 

پربیننده ترین خبرها