اخوانی ها پس از عزل مرسی محبوب تر شدند

اخوانی ها پس از عزل مرسی محبوب تر شدند
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 - 14:27

العالم - نتایج نظر سنجی موسسه زاگبی در ماه سپتامبر نشان می دهد محبوبیت حزب آزادی و عدالت اخوان المسلمین پس از خلع مرسی از قدرت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه زاگبی که در ماه سپتامبرانجام شده است، 51 درصد از مصری ها، اقدام ارتش مصر در برکناری محمد مرسی از سمت ریاست جمهوری را اقدامی اشتباه دانستند و 46 درصد از مردم نیز از این اقدام دفاع کردند.

درخصوص میزان اعتماد مصری ها به مسئولان این کشور، 52 درصد از مردم اعلام کردند به گروه عبدالفتاح السيسي فرمانده کل ارتش مصر اعتمادی ندارند و 46 درصد هم گفتند به وی اعتماد دارند.

54 درصد از مردم به محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع اعتماد داشتند و 44 درصد از آنان گفتند که به مرسی اعتماد ندارند.

بر اساس این نظرسنجی محبوبیت حزب سلفی النور نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، زیرا براساس نظرسنجی ماه سپتامبر 2013 ، میزان اعتماد به حزب سلفی 10 درصد بوده است، در حالیکه در ماه ژوئیه به 24 درصد رسیده بود.

در عین حال، محبوبیت حزب آزادی و عدالت اخوان المسلمین از 26 درصد در ماه می یعنی در دوران حکمرانی محمد مرسی به 34 درصد در ماه سپتامبر افزایش یافته است.

شواهد حاکی از آن است که در زمان حاضر اقشار بسیاری در جامعه مصر به واقعیت کودتای نظامی و بازگشت دولت پلیسی به قدرت که مردم 25 ژانویه سال 2011 علیه آن قیام کردند، پی برده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها