تروریست های بازگشته از سوریه ، کرکوک را ناامن کردند

تروریست های بازگشته از سوریه ، کرکوک را ناامن کردند
جمعه 8 آذر 1392 - 10:23

العالم - بازگشت بسیاری از اعضای گروهک تروریستی داعش از سوریه به مناطق جنوب غربی کرکوک درعراق ، طی دو ماه گذشته این منطقه را ناآرام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به دنبال پیروزی های چشمگیر ارتش سوریه در نبرد علیه گروه های تروریستی و عقب راندن آنها در بسیاری از مواضعشان، بیش از دو ماه است که وضعیت امنیتی در کرکوک عراق و حومه آن به دلیل بازگشت بسیاری از اعضای گروهک تروریستی داعش به مناطق جنوب غربی کرکوک از سوریه به ویژه حویجه، بیجی، تکریت و شرقاط، رو به وخامت گذاشته است.

خبرنگار شبکه العالم از کرکوک گزارش کرد: گروه نقشبندیه وابسته به عزت ابراهیم  الدوری، معاون صدام و معاون حزب منحله بعث عراق، پیش از آمدن گروهک انصار السنه به حویجه، کنترل این شهر را در دست داشت و هرازگاهی درگیری هایی میان این دو گروه رخ می داد و حویجه همواره بین نقشبندیه و انصار السنه جابجا می شد تا اینکه سرانجام به دست داعش افتاد.

براساس این گزارش، هم اکنون شهر حویجه بطور کامل در کنترل داعش بوده و این گروه تروریستی اقدام به کوچاندن، قتل و کشتار و تخریب منازل نیروهای امنیتی و ارتشی و وابستگان آنها در این شهر و مناطق "ریاض و رشاد" کرده است.

این گزارش می افزاید: نیروهای تکفیری داعش بیش از 16 خانوار از وابستگان نیروهای امنیتی و نظامی عراق را به منطقه الملتقی کوچانده و منازل آنها را تخریب کرده اند.

خبرنگار العالم با ناامن توصیف کردن اوضاع امنیتی کرکوک، می گوید: تروریست ها در حمله به کاروان رئیس پلیس تکریت، چهارتن از جمله یک استاد دانشگاه را کشتند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها