کشته شدن 25 عراقی در 11 انفجار

کشته شدن 25 عراقی در 11 انفجار
جمعه 8 آذر 1392 - 12:16

العالم - منابع امنيتي عراق گزارش کردند كه در حملات روز پنجشنبه مناطق مختلف عراق از جمله انفجار 11 خودروي بمب گذاري شده، دستكم 25 نفر كشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همزمان فرمانده پليس صلاح الدين از اقدام تروریستی علیه وی که با استفاده از خودروي بمب گذاري شده در شهر تكريت عراق صورت گرفته بود، جان سالم به در برد.

انفجار يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده در نزديكی یک مجلس عزاداري در منطقه المحاويل در شمال استان بابل به كشته شدن شش نفر و زخمي شدن 9 نفر ديگر منجر شد.

چهار خودروي بمبگذاري شده در اين استان نیز در نزديك رستوران ها و بازارهاي محلي منفجر شد كه به گفته پليس عراق، 21 زخمي برجاي گذاشت.

يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده نیز نزديك ايستگاه اصلي اتوبوس ها در شهر كوت منفجر شد كه به كشته شدن يك نفر و زخمي شدن هفت نفر ديگر منجر شد.

يك خودروي ديگر نيز در منطقه الصويره شهر كوت منفجر شد كه در جريان آن دو نفر كشته و پنج نفر زخمي شدند.

نيروهاي پليس و منابع امنيتي در شهر تكريت هم گفتند که يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده به هنگام عبور خودروي سرتيپ جمعه الدليمي فرمانده پليس صلاح الدين در مركز اين شهر منفجر شد كه در جريان آن سه غيرنظامي كشته و دو نيروي محافظ وی نیز زخمي شدند اما به اين فرمانده آسيبي نرسيد.

در همين حال، منابع امنيتي و پزشكي عراق گزارش کردند: يك بمب گذار نيز سوار بر خودروي بمب گذاري شده خودش را در مركز ايست و بازرسي پليس شهر سامرا منفجر كرد كه به كشته شدن سه نيروي پليس از جمله يك افسر و زخمي شدن سه نفر ديگر منجر شد.

دو نفر از جمله يك نيروي شوراي بيداري نيز در جريان انفجار بمب در مسير عبور گشتي اين نيروها در منطقه الطارميه جان خود را از دست دادند.

منابع وزارت كشور عراق هم از انفجار يك بمب در خيابان فلسطين در شرق بغداد و يك بمب در منطقه المحموديه در 20 كيلومتري جنوب اين شهر خبر دادند كه به كشته شدن چهار نفر منجر شد.

چهار نفر نيز در سه حمله مسلحانه در شرق شهر موصل جان خود را از دست دادند و منابع پليس همچنين از انفجار سه خودروي بمب گذاري شده در مناطق مختلف در شهر بيجي خبر دادند كه به زخمي شدن سه غيرنظامي منجر شد.

در روزهاي اخير ماه جاري ميلادي بيش از 600 نفر در سراسر عراق كشته شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها