کشتار بی رحمانه 25 شهروند در عراق

کشتار بی رحمانه 25 شهروند در عراق
شنبه 9 آذر 1392 - 10:01

پلیس عراق روز جمعه (8آذر ماه) اجساد 25 نفر از قربانیان خشونت های فجیع را در مناطق مختلف این کشور کشف کرد؛ از میان این قربانیان 18 نفر با شلیک گلوله به سر کشته شده و هفت نفر دیگر نیز سر بریده شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس عراق اعلام کرد که اجساد ۱۸ نفر تیرباران‌شده را در شهری در شمال این کشور پیدا کرده است. این افراد ساعاتی قبل از این جنایت از خانه‌هایشان ربوده شده بودند که یک افسر ارتش و سران یکی از طوایف نیز میان کشته شدگان است.
علاوه بر افزایش قربانیان بمبگذاری‌ها، به تازگی شمار قتل‌ها در عراق نیز بیشتر شده‌است.
منابع پلیس عراق گفته‌اند که افرادی با لباس نظامی سوار بر شش خودروی جیپ، قربانیان را بامداد جمعه از منازلشان در شهرک المشاهده ربودند. یکی افسر پلیس، یک مسئول ارتش، مدیر مدرسه و رییس یکی از قبایل اهل تسنن به همراه پسرش در میان قربانیان هستند.

مسئولان عراقی بارها گروه های تکفیری وابسته به جریانهای خارجی، را به کشتار شهروندان به هدف تفرقه افکنی بین اقشار و گروه های مختلف متهم کرده اند.
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این خشونت‌ها را بر عهده نگرفته است. چهارشنبه گذشته هم پلیس عراق اجساد ۱۳ نفر را در مناطق مختلف این کشور پیدا کرد که به نظر می‌رسید تیرباران شده اند. این اجساد در مناطق شیعه‌نشین یافت شده بود.
بنا به آمار سازمان ملل در ماه گذشته میلادی حدود هزار نفر، از جمله ۱۵۸ پلیس و ۱۲۷ نظامی، در عراق کشته شده‌اند. از ژانویه سال گذشته تاکنون 6 هزار و 500 غیرنظامی در خشونت‌های عراق جان خود را از دست داده‌اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها