بازداشت موسس جنبش 6آوریل و بلک بلوک در مصر

بازداشت موسس جنبش 6آوریل و بلک بلوک در مصر
سه شنبه 12 آذر 1392 - 11:38

دادستان کل مصر حکم بازداشت دو تن از فعالان سیاسی را به اتهام اقدام علیه دولت و حمله به پلیس مصر صادر کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادستان کل مصر، شریف الصیرفی موسس گروه "بلک بلوک" را به اتهام  از بین بردن بنای یادبودی که توسط حازم الببلاوی، نخست وزیر موقت مصر، در میدان تحریر افتتاح شده بود، به مدت 4 روز بازداشت کرد.
حکم مشابهی نیز برای احمد ماهر، موسس جنبش "6 آوریل" به اتهام حمله به افسر پلیس و سرقت دستگاه بیسیم وی صادر شده است.
دادستان قصر النیل با اشاره به این که طی تحقیقات و مشاهده ویدیوهای مربوط به اقدامات خرابکارانه مشخص شد که شریف الصیرفی موسس گروه بلک بلوک اقدام به شکستن لوح سنگی در میدان تحریر کرده است؛ دستور داد وی برای بازجویی به مدت 4 روز بازداشت شود.
دادستانی مرکز قاهره نیز احمد ماهر موسس جنبش "6 آوریل" را به اتهام نقض قانون تجمع و حمله به پلیس و سرقت دستگاه بیسیم، دستور بازداشت وی را به مدت 4 روز برای انجام بازجویی صادر کرد.
دادستانی قصرالنیل پیش از این ماهر را که در جریان حوادث مجلس شورا بازداشت شده بود، آزاد کرده بود. احمد ماهر با رد تمام اتهامات وارده تاکید کرد که جنبش متعلق به او فراخوانی برای تظاهرات در برابر مجلس نداده و خودش نیز به دلیل عدم آگاهی از قانون منع تظاهرات در این گردهمایی شرکت کرده است.
از سوی دیگر جنبش "جوانان 6 آوریل" پلیس اداره امنیت قاهره را متهم کرد که با مطرح کردن ادعای فتنه انگیزی ماهر هنگام تسلیم خود به دادستانی در روز شنبه گذشته، درصدد وارد کردن اتهام بی اساس به اوست و تاکید کرد که ماهر در سلول انفرادی در زندان طره محبوس است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها