نامه سوریه در واکنش به سکوت شورای امنیت

نامه سوریه در واکنش به سکوت شورای امنیت
سه شنبه 12 آذر 1392 - 18:44

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رییس شورای امنیت حمله گروههای تروریستی تکفیری به شهر مسیحی نشین معلولا و تخریب کلیساها و منازل غیرنظامیان را محکوم کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم در این نامه آمده است: سوریه با جنگ ددمنشانه باندهای تکفیری افراطی علیه تمدن و تاریخ این کشور روبرو شده است، که هدف آن نابودی همزیستی مسالمت آمیز، محبت و صلح ده ها ساله مسلمانان و مسیحیان، در این کشور است.

در این نامه تأکید شده است، گروههای تروریستی تکفیری، صبح دوشنبه با حمله به شهر مسیحی نشین و باستانی "معلولا" به عنوان تنها شهر جهان که ساکنانش همچنان به زبان حضرت مسیح (ع) سخن می گویند، اقدام به تخریب کلیساها و منازل شهروندان کردند. 

وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی،" بلاجیا سیاف" رییس دیر "مارتقلا" و شماری از راهبه های کلیسا ها را ربوده، و شهروندان را هدف قرار دادند. 

بر اساس این گزارش، در حادثه ای دیگر، گروههای تروریستی عضو القاعده شنبه این هفته مسجد اموی دمشق را با خمپاره هدف قرار دادند که 4 شهروند از جمله یک زن و کودک کشته و 26 نفر دیگر زخمی شدند.

وزات خارجه سوریه تأکید کرد: پیش از این نیز تروریست های تکفیری به دفعات به اماکن مذهبی سوریه حمله کرده اند که نمونه بارز آن نبش قبر "حجر ابن عدی"، صحابه بزرگ پیامبر اسلام(ص) و یار امیرمومنان(ع) بود.

دولت سوریه از شورای امنیت خواستار محکومیت این اقدامات تروریستی شد و از جامعه جهانی خواست به کشورهای پشتیبان گروه های تروریستی تکفیری به منظور توقف این حمایت ها فشار آورند.   

این نامه می افزاید: شکست شورای امنیت در جلوگیری از حملات تروریستی به شهروندان، عبادتگاه های اسلامی و مسیحی در سوریه مشروعیت این شورا را در بوته آزمایش قرار داده است؛ لذا جامعه جهانی باید تمام توانش را برای مبارزه با تروریسم و مجازات حامیان آن به کار گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها