لباس ورزشی که جای مربی عمل می‌کند

لباس ورزشی که جای مربی عمل می‌کند
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 11:16

دو دانشجوی کانادایی لباسی را طراحی کرده اند که به کاربر خود می گوید هنگام ورزش چقدر سخت کار کرده و به چه میزان از انجام حرکات طی تمرین سر باز زده است.

این لباس کامل ورزشی که «آتوس» نام دارد، مجهز به حسگرهای کوچکی است که خروجی ماهیچه، ضربان قلب و تنفس را اندازه گیری می کند.

وقتی که کاربر با این لباس حرکت می کند، فعالیت الکتریکی وی روی پوستش اندازه گیری می شود و به اطلاعات سودمند عملکرد تبدیل می‌شود. این اطلاعات به صورت وایرلس به دستگاهی به اندازه یک کارت بانکی که «هسته» نام دارد منتقل شده و با سامانه آتوس هماهنگ می شود.

این سامانه اطلاعات را جمع آوری می کند و راهی برای درک انجام موثر تمرینهای ورزشی به کاربر ارائه می‎کند. برای مثال این اطلاعات نمره ای برای تلاش ماهیچه های کاربر در نظر گرفته تا وی بداند که تا چه حد از ماهیچه های خود کار می کشد.

 

 

 

 

 

 

 

در عین حال فعالیت ضربان قلب ثبت می شود تا کاربران برای وارد شدن به منطقه درست ضربان قلبی خود فعالیت ورزشی و تناسب اندام خود را اصلاح کنند. این حسگرها همچنین به کاربران این اطمینان را می دهند تا بدانند چه در حین انجام فعالیتهای کششی و یا استفاده از وزنه در وضعیت تعادل به سر می برند یا خیر.

دانانجا جیالات و کریستوفر ویب دانشجویان دانشگاه واترلو که از تمرین‌های ورزشی روزمره خود احساس کسالت می کردند این لباس ورزشی را ابداع کردند تا افرادی که نمی توانند یک مربی شخصی داشته باشند از میزان عملکرد ماهیچه های خود مطلع باشند.

 

 

 

 

 

 

 

این لباس ورزشی با قیمت 99 دلار و دستگاه «هسته» با قیمت 199 دلار به فروش می رسد. انتظار می رود نسخه اولیه این لباس از اوایل سال آتی میلادی با 14 حسگر و دو حسگر اضافه برای ضربان قلب و تنفس وارد بازار شود.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها