نخست وزیر ترکیه در قطر به دنبال چیست ؟

نخست وزیر ترکیه در قطر به دنبال چیست ؟
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 12:17

نخست وزیر ترکیه امروز(چهارشنبه) با سفر به دوحه مسائل ایران، سوریه و مصر را با شیخ تمیم امیر قطر بررسی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه در گفت وگو با روزنامه "الحیات" لندن اعلام کردند سفر امروز(چهارشنبه) رجب طیب اردوغان به دوحه پایتخت قطر و دیدار با امیر قطر با توجه به تحولات اخیر منطقه و حساسیت پرونده هایی که مستلزم توجه مشترک است، سفر پراهمیتی برای دو کشور خواهد بود.

بر اساس این گزارش، اردوغان چندین مساله را که مهم ترین آن پرونده سوریه است با مقامات قطر بررسی خواهد کرد، به ویژه اینکه محافل بین المللی در تلاش برای برگزاری کنفرانس ژنو2 هستند. مصر نیز بسیار پررنگ در مذاکرات بررسی خواهد شد، زیرا روابط دو کشور ترکیه و قطر با مقامات مصری بحرانی است.

منابع آگاه با اشاره به توجه قطر و ترکیه به مساله توافق هسته ای ایران با کشورهای غربی خاطرنشان کردند که در این دیدار درباره ایران نیز گفتگو خواهد شد.

ترکیه هم چنان در صدد تقویت روابط خود با قطر به ویژه در زمینه گاز است و احتمال می رود تفاهم نامه های مشخصی در زمینه همکاری اقتصادی و سیاسی بین سران دو کشور امضا شود.

در مهر ماه گذشته تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر از نیویورک به استانبول رفت و با اردوغان و دیگر سران این کشور دیدار کرد. ترکیه نیز چندی پیش با اعزام احمد داود اوغلو وزیر خارجه خود به دوحه، برای سفراردوغان مقدمه چینی کرده بود.

اوغلو در سفر به دوحه، حامل نامه عبدالله گل رئیس جمهوری ترکیه درباره مسائل مهم مشترک میان دو کشور بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها