زهار: هیچ توافقی را با رژیم اسرائیل نمی پذیریم

زهار: هیچ توافقی را با رژیم اسرائیل نمی پذیریم
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 19:24

یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که ملت فلسطین هرگز توافقات حاصل شده از مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی که حقوق و اصول ملی فلسطین را پایمال کند، نخواهد پذیرفت. وی خواستار تشکیل جبهه ای ملی در مخالفت با مذاکرات سازش و توقف هرگونه تاثیرگذاری منفی این مذاکرات بر حقوق و اصول ملی فلسطین شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم محمود زهار امروز چهارشنبه در نشست مجلس قانونگذاری فلسطین در مقر خود در غزه تصریح کرد که تیم مذاکره کننده فلسطینی فاقد مشروعیت است و هرگز نمی تواند نماینده ملت فلسطین باشد و به اسم آن اظهار نظر کند. وی جنبش فتح را مسئول هرگونه نتیجه حاصل شده از مذاکرات با دشمن صهیونیستی دانست.

زهار در ادامه هشدار داد که جنبش فتح در صورت ادامه مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی به جاهای خطرناکی خواهد رسید و اصول و حقوق ملی فلسطینیان را ضایع و پایمال خواهد کرد. وی اشاره کرد که نتایج مذاکرات سازش در پرتو حمایت های بی دریغ آمریکا به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود و جنبش فتح در این مذاکرات مجبور است که تحت خواست و فرمان آمریکایی ها باشد تا بدین گونه بتواند خود را به عنوان نماینده ملت فلسطین جلوه دهد و از حمایت های مالی آمریکا و دیگر کشورها برخوردار باشد.

وی اتحادیه عرب را به عمل به مسئولیت های خود در قبال مساله فلسطین و عدم حمایت از مذاکرات سازش بین دو طرف فلسطینی و صهیونیستی شد که صرفا در راستای تحقق اهداف و خواسته های صهیونیست ها خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این رهبر حماس اشاره کرد که جنبش فتح مرحله به مرحله در حال امتیازدهی بیشتر به دشمن صهیونیستی است، در حالی که رژیم صهیونیستی هر روز جنایت ها و تجاوزات خود علیه ملت فلسطین را شدت می بخشد، اما بازهم تشکیلات خودگردان از طریق همکاری امنیتی با این رژیم غاصب در پی نابودی مقاومت است و با توسل به برخی کشورها در پی عادی سازی روابط این کشورها با رژیم صهیونیستی است.

محمود زهار تصریح کرد که گزینه مقاومت مسلحانه گزینه استراتژیک و موفقیت آمیز برای تحقق اهداف ملی فلسطینیان است. وی از تمامی جریان های سیاسی و گروه های فلسطینی خواست در تلاش برای تحقق آشتی ملی بر اساس پایبندی به گزینه مقاومت باشند.

زهار اشاره کرد که ملت فلسطین قاطعانه با مذاکرات سازش مخالف است و هرگز آن را نمی پذیرد.

وی از مجلس قانونگذاری فلسطین خواست با تماس و رایزنی با طرف های عربی و بین المللی ذی ربط و سازمان های حقوق بشر در تلاش برای تنظیم دادخواست های قضایی علیه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین المللی باشد.

زهار همچنین خواستار برپایی بزرگ ترین و گسترده ترین کمپین مردمی فلسطینی با استفاده از ابزارها و راهکارهای ممکن به منظور تشریح موضع اصلی ملت فلسطین در قبال مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها