انتقاد تند حزب التوحید عربی لبنان از میشل سلیمان

انتقاد تند حزب التوحید عربی لبنان از میشل سلیمان
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 20:04

رییس حزب التوحید العربی لبنان در بیانیه ای به انتقاد صریح از مواضع و سخنان میشل سلیمان، رییس جمهور این کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر اطلاع رسانی وئام وهاب در بیانیه ای خطاب به میشل سلیمان اعلام کرد: جناب رئیس جمهور! اگر شما نسبت به روابط لبنان با کشورهای عربی حساس هستید -که البته این وظیفه هر رییس جمهور است- چرا این حساسیت را چند سال پیش و برای پاسخ دادن به کسانی که به کشور همسایه ما -سوریه - و رییس جمهور و ملت آن دشنام می دادند به کار نگرفتید؟
در این بیانیه آمده است: جناب رییس جمهور! چرا وقتی که فرمانده ارتش بودید به دستگاه امنیتی فرمان ندادید کسانی را که بعد از عقب نشینی ارتش سوریه از لبنان در قتل صدها سوری مشارکت کردند، بازداشت کنند. علاوه بر آن چرا برای حفظ روابط اقتصادی لبنان و سوریه که لبنان منفعت بیشتری از آن کسب می کرد تلاش نکردید و فراتر از آن برای کسب رضایت یک گروه سیاسی در لبنان، تیره شدن روابط مشترک دو کشور در تمامی زمینه ها را به تماشا نشستید؟
وهاب در این بیانیه به سلیمان بشارت می دهد که سوریه به زودی یک کشور نفتی و دارای اموال فراوان خواهد شد که قادر است بسیاری از فعالان عرصه های سیاست و رسانه را در لبنان به مدح و ستایش خود وادار کند.
بیانیه مزبور در ادامه به نصیحت سلیمان پرداخته و می گوید: شایسته است جناب رییس جمهور و بعضی سیاستمداران لبنانی به تشکیلاتی که به جان هم افتاده و به زودی خبر نابودیشان منتشر خواهد شد، پشت گرم نشوند و رییس جمهور محترم بهتر است به عملیات تروریستی اخیر که فراموش کرد در سخنرانی خود از آن یاد کند، بپردازد. عملیات تروریستی که یکی از قربانیان آن از کسانی بود که در آزادی و استقلال واقعی لبنان سهم داشت و نه استقلال دروغینی که دولت لبنان آن را جشن گرفته است.
این بیانیه در پایان از میشل سلیمان می پرسد: آیا متهم شدن عربستان سعودی به اقدامات تروریستی در لبنان شما را دلخور کرده یا خبر سیدحسن نصرالله مبنی بر عدم تمدید دولت؟

گفتنی است که میشل سلیمان امروز به صراحت از اینکه سیدحسن نصرالله عربستان سعودی را متهم به دست داشتن در انفجار سفارت ایران در بیروت کرد، انتقاد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها