از انبار تروریست ها در اطراف دمشق چه به دست آمد؟

جمعه 15 آذر 1392 - 11:52

دمشق ( العالم) - همزمان با پشروی گسترده نظامیان سوری در مناطق تحت تسلط تروریست ها ، ارتش دهها انبار گروههای مسلح را تصرف کرد.

خبرنگار شبکه العالم در گزارش روز جمعه خود از سوریه اعلام کرد ، واحدهایی از ارتش در ادلب توانستند مقادیر زیادی سلاح و انبارهای مهمات وابسته به گروه های مسلح را به تصرف خود درآوردند.

براساس این گزارش ارتش سوریه همچنین موفق شد با به دام انداختن شماری از تروریست ها در منطقه "الزبدانی" در ریف دمشق، آنها را به هلاکت برساند.

ارتش در نبرد علیه عناصر مسلح همچنان به پیشروی خود در مناطق مختلف سوریه به ویژه در "حی الشرقی و حاره الفوقا" در شهر "نبک" ادامه داده و با گروه مسلحی که قصد نفوذ به مزارع ریما در منطقه "یبرود" را داشتتند، درگیر شود.

بسام هاشم، مدیر مرکز ملی تحقیقات و نظرسنجی سوریه در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: محاصره بقایای گروه های تروریستی در مناطق القصیر، حلب و ریف حماه در مرز با لبنان که به سمت کوه های شرق لبنان درحرکت بودند، و به زانو درآوردن آنها با تشدید محاصره از سوی ارتش موجب شد تا تروریستها با گرفتار شدن در سرما و برف و گرسنگی از پای درآیند و این نبرد پایان پذیرد.

در همین حال تعقیب گروه های مسلح در نزدیکی شهرهای العباده، دیرسلمان و بحاریه در غوطه شرقی ادامه دارد و منابع نظامی از هلاکت تعدادی از شورشیان مسلح در درگیری های منطقه حرستا و مزارع "العب و عالیه" در شهر دوما خبر می دهند.

ثائر ابراهیم، تحلیلگر سیاسی سوریه به خبرنگار ما گفت: عناصر مسلح از حمایت اتاق عملیات مشترک موجود میان رژیم "اسراییل" و عربستان سعودی برخوردارند اما در غوطه شرقی از دستیابی به اهداف خود ناکام ماندند.

وی تصریح کرد که ارتش سوریه امروز با تسلط بر عناصر مسلح توانسته به عملیات پاکسازی گسترده ای در این مناطق دست زند.

در استان ریف دمشق همچنان نبرد و درگیری میان ارتش و گروهای تروریستی ادامه دارد و بنا به تاکید منابع نظامی، ارتش سوریه با همه قدرت به نبرد ادامه می دهد.

در لاذقیه، ارتش موفق شد با یورش به عناصر تروریستی موسوم به گردان های "احرار شام" در روستاهای "ترتیاح و عین سامور و عالیه" تعدادی از آنها را کشته و یا زخمی کند که دو تک تیرانداز دانمارکی در بین آنها دیده می شود.

در شهر استراتژیک قلمون نیز ارتش سوریه با گرفتار کردن عناصر مسلح، شماری دیگر را در مناطق "تله غالی، نقارین، شیخ سعید و حومه زندان مرکزی حلب" به هلاکت رساند.

همچنین در حلب، ارتش با کشف و خنثی کردن یک خودروی بمب گذاری شده توانست حمله افراد مسلح به بیمارستان الکندی را درهم بشکند و تعدادی از تروریستها را به هلاکت برساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها