تشبیه مرسی با ماندلا، خشم مصری ها را برانگیخت

تشبیه مرسی با ماندلا، خشم مصری ها را برانگیخت
جمعه 15 آذر 1392 - 21:11

العالم - اقدام "عزه الجرف" فعال سیاسی اخوانی در تشبیه "محمد مرسی" رئیس جمهور برکنار شده مصر با "نلسون ماندلا" رئیس جمهور پیشین و فقید آفریقای جنوبی، خشم کاربران مصری تویتر و فیس بوک را برانگیخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الجرف که در رسانه ها به نام "ام ایمن" شناخته می شود، نوشته بود که نلسون ماندلا رهبر و مبارز بزرگ آفریقای جنوبی رحلت کرد، از خدا می خواهم رهبر و مبارز جهان عرب، محمد مرسی ماندلا را از اسارت برهاند.

در همین حال بسیاری از رهبران و مقامات جهان در پیام های جداگانه در سوگ مرگ ماندلا، وی را مبارزی بی نظیر توصیف کرده بودند که مرگ، او را از ملت های جهان گرفت.

اظهارات ام ایمن درباره مرسی، خشم فعالان فیس بوک و تویتر را برانگیخت به همین سبب، او را به باد سخره گرفتند و نوشتند: تاریخ، ثبت خواهد کرد که اخوان المسلمین، مرسی را ماندلای اعراب خواند، آن گاه سه دقیقه پس از آن، نلسون ماندلا فوت کرد؛ آیا اخوان المسلمین که مرسی را به ماندلا تشبیه می کنند، ماندلا را می شناسند؟ اگر واقعا او را می شناختند، نام او را در کنار مرسیِ قرار نمی دادند.

یکی دیگر از کاربران نوشت: اخوان المسلمین، آن قدر مرسی را به ماندلا تشبیه کردند تا سرانجام ماندلا مرد! بهتر است ام ایمن، قبل از خواب، غذای سبک بخورد تا به این گونه هذیان گویی ها نیفتند، زیرا این هذیان گویی ها حتی سوراخ لایه اوزون را هم بزرگ تر کرده است!

کاربری دیگر نوشته است: به نظر من، مرسی و ماندلا زندگی نامه مشابهی داشتند، هر دو از زندان آزاد شدند و به ریاست جمهوری رسیدند، با این تفاوت که ماندلا این مسیر را ادامه داد اما مرسی به زندان برگشت..

یکی دیگر از کاربران به سخره نوشت: آخرین شعار اخوان المسلمین این است: " آسوده بخواب ماندلا .. مرسی مبارزه را ادامه خواهد داد .. " اما مساله این است که ماندلا مبارزه کرد تا این که از زندان آزاد شد و به ریاست جمهوری رسید اما مرسی، مردی شکست خورده است به همین سبب از ریاست جمهوری راهی زندان شد.

در این میان، "جیهان منصور"، نویسنده و خبرنگار در پستی بر روی صفحه تویتر خود، خطاب به ام ایمن نوشت: ماندلا، هواداران خود را به کشتار و شکنجه مخالفان تحریک نکرد، او کشور را متحد کرد و آن را چند دسته نکرد، او با بیگانگان تماس برقرار نکرد و سرانجام این که ماندلا از زندان فرار نکرد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها