ماجرای آشپزی خبرنگار زن برای گروه‌های مسلح در سوریه

ماجرای آشپزی خبرنگار زن برای گروه‌های مسلح در سوریه
يکشنبه 17 آذر 1392 - 12:15

یک خبرنگار زن مغربی که به عنوان "آشپز" در گروه های مسلح در شهر ادلب سوریه نفوذ کرده بود، تأکید کرد این گروه ها با یکدیگر درگیر هستند و هر یک ایدئولوژی خاص خود را دارند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این خبرنگار مغربی 22 ساله به نام "غزلان امیود" که با روزنامه " مردم " همکاری می کند ، به علت اصالت سوری خود توانست در میان گروه های مسلح نفوذ کند چون مادرش اهل سوریه است.

وی به مدت 11 روز برای عناصر مسلح آشپزی می کرد.
غزلان تأکیدکرد که در شهر ادلب مجبور به رعایت حجاب بود و با یک نفر دیگر در این شهر تردد می کرد زیرا تردد زن به تنهایی ممنوع است. وی به همراه یک زن مسن به نام اُمّ عبدو برای گروه های مسلح غذا می پخت . 
سایت روزنامه "الحیات" چاپ لندن به نقل از غزلان نوشت: سه ماه طول کشید تا توانستم اطمینان یک خبرنگار سوری را که به ارتش آزاد سوریه پیوسته بود ، جلب کنم تا به عنوان خویشاوند و مَحرَم مرا در رفت و آمدهایم همراهی کند.
این خبرنگار مغربی گفت : من به مدت 11 روز برای گروه های مسلح آشپزی می کردم و در این مدت از فاش شدن هویتم به عنوان خبرنگار ترس و واهمه داشتم ولی می خواستم از نحوه رفتار و عملکرد گروه های مسلح مطلع شود.

وی خاطرنشان کرد: می خواستم با چشم خودم ببینم چگونه افرادی به اتهام خیانت ، کفر و مزدوری برای غرب اعدام می شوند؛ البته ترس و نگرانی من بعد از اینکه اُمّ عبدو به من پیشنهاد ازدواج با یکی از اعضای گروه های مسلح را داد ، بیشتر شد .
امیود در گزارش خود نحوه آموزش نظامی اعضای گروه های مسلح را تشریح می کند.

امیود افزود : برای اینکه هویتم پنهان بماند ، در طول این یازده روز دروغ می گفتم . 

پربیننده ترین خبرها