برگزاری اجلاس امنیت جهانی در کشور بدون امنیت

برگزاری اجلاس امنیت جهانی در کشور بدون امنیت
دوشنبه 18 آذر 1392 - 21:36

بیروت، العالم ـ رییس انجمن حقوق بشر بحرین تأکید کرد، اجلاس منامه برای بررسی امنیت جهانی در حالی در منامه برگزار می شود که بحرین خود نمونه ای آشکاری از نبود امنیت است.

"یوسف ربیع" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به جلوگیری رژیم آل خلیفه از حضور رهبران گروه های مخالف در اجلاس منامه؛ اظهار داشت: با وجود تلاش رژیم بحرین برای جلوگیری از حضور رهبران مخالف در اجلاس، آنها توانستند از طریق رسانه ها و شبکه های تلویزیونی که برای پوشش خبری اجلاس حاضر شده بودند صدای خود را به حاضران در اجلاس منامه برسانند.

یوسف ربیع تصریح کرد: انقلابیون بحرینی در این خصوص موفقیتی به ثبت رساندند، و رژیم آل خلیفه نتوانست از رسیدن خبرهای بحران بحرین به این اجلاس بین المللی جلوگیری کند.

رییس انجمن حقوق بشر بحرین اظهار داشت: در اجلاس منامه مسائل امنیتی بسیاری مانند بحران سوریه و انتشار سلاح و افراط گرایی و تروریسم بررسی شد، اما مساله دموکراسی و خواسته های مشروع ملتها بویژه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که فاقد حکومت دموکراتیک هستند، در این کنفرانس مورد توجه قرار نگرفت.

وی گفت که انقلابیون بحرینی بر نتایج اینگونه اجلاس ها و همایش ها تکیه نمی کنند؛ حتی اگر شخصیت هایی از کشورهای متعدد از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی که قادر به اتخاذ تصمیماتی در زمینه سیاسی و یا امنیتی هستند، در آن شرکت کنند. زیرا انقلابیون به خوبی می دانند که رژیم آل خلیفه از اینگونه اجلاس ها برای ارائه چهره متفاوتی از حوادث داخلی کشور استفاده می کند.

یوسف ربیع خاطرنشان کرد: بحرین بیش از دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با دیگر کشورها توافقنامه های امنیتی دارد که از جمله آنها توافقنامه با آمریکا برای استقرار ناوگان پنجم نیروی دریایی این کشور در آبهای بحرین است.

وی تاکید کرد: رژیم آل خلیفه از نخستین کشورهایی است که با وجود برخورد امنیتی با شهروندان خود، تلاش می کند از دموکراسی سخن بگوید و ادعا کند که در حال رعایت حقوق شهروندانش است.
Ma.14:55.9

پربیننده ترین خبرها