برای هماهنگی با دولت سوریه:

روسای سازمان اطلاعات اروپایی به دمشق رفتند

روسای سازمان اطلاعات اروپایی به دمشق رفتند
سه شنبه 19 آذر 1392 - 14:13

برخی اطلاعات تایید می کند آمریکا و روسیه بندی به دستور کار کنفرانس ژنو2 با عنوان «مبارزه با تروریسم» اضافه خواهند کرد، این موضوع از موافقت کشورهای اروپایی نیز برخوردار است و روسای دستگاه های اطلاعاتی این کشورها درباره آن به توافق رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس این اطلاعات، نشست امنیتی در دمشق بین روسای دستگاه های اطلاعاتی اروپایی و به طور مشخص آلمان، انگلیس، اسپانیا و ایتالیا با روسای دستگاه های امنیتی سوریه برگزار شده و در آن استقرار نیروهای داعش و النصره در مناطق مختلف سوریه، شمار جنگجویان خارجی به صورت مشخص اروپایی ها در سوریه، شمار افرادی که تابعیت اروپایی دارند و حدود 1400 جنگجو هستند، به طور کامل و دقیق بررسی شده است. همچنین مسئول دستگاه اطلاعاتی آلمان آشکارا به میزان خطرناک بودن این افراد برای امنیت اروپا در صورت بازگشتشان به اروپا، احتمال افزایش شمار آنها به حدود 15000 نفر، ایجاد تنش هایی در آلمان و کل اروپا به علت توانایی آنها برای جنگیدن و سازماندهی و اجرای عملیات انتحاری پرداخته است.

به گزارش الدیار، این اطلاعات حاکیست روسای دستگاه های اطلاعاتی اروپایی از برخی پرونده های امنیتی شماری از رهبران داعش و اعترافات آنها درباره هسته های خفته موجود در اروپا مطلع شدند. براساس این اطلاعات، دستگاه های اطلاعاتی از این رهبران تکفیری و نحوه عملیات و ارتباط گیری آنها بازجویی به عمل آوردند که در اعترافاتشان به برنامه ریزی برای اجرای عملیات در داخل اروپا اشاره شده است.

این اطلاعات نشان می دهد اقامت این هیات در دمشق چند روز طول کشید و حتی افسران ارشد دستگاه های اطلاعاتی این کشورها به طور دائم در سفارت های کشورهایشان اقامت خواهند داشت تا پرونده های عناصر تروریستی و برخی از رهبران مرتبط با هسته های خفته در اروپا را پیگیری کنند. همچنین دستگاه اطلاعاتی روسیه نقشی در تشریح خطر تروریست های چچنی برای روسیه و کشورهای اروپا و نقش هسته چچنی در ربودن دو اسقف در شمال حلب ایفا کرد.

برای مسئولان دستگاه اطلاعاتی سوریه در این نشست میزان نگرانی جدی اروپا از خطر تروریست ها در سوریه برای کشورهای حوزه دریای مدیترانه آشکار شد و اروپا بر منطقه حلب و القلمون متمرکز شده است که گروهک های داعش و النصره در این مناطق حضور اساسی دارند و سازمان های اطلاعاتی اروپایی تمایل دارند از روند درگیری ها مطلع شوند. این در حالی است که این سازمان ها تماس هایی نیز با ارتش آزاد برقرارکرده و اطلاعاتی درباره نیروهای داعش و النصره و خطر آنها در اختیار آن قرار داده اند و چه بسا با گزارش های نظام درباره این عناصر مطابقت داشته باشد و این همان چیزی است که نگرانی اروپا را افزایش داده است.

در همین رابطه این اطلاعات از نقش دستگاه های اطلاعاتی خارجی در شناسایی خودروی حامل مواد منفجره پرده برداشت به ویژه اینکه فعالیت سازمان های اروپایی قبل از عملیات نظامی ارتش سوریه بر منطقه القلمون متمرکز شده است و برخی تایید می کنند عملیات نظامی ارتش سوریه از موافقت اروپا و پوشش کامل کشورهای عضو برخوردار شده است.     

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها