همکاری بعثی‌ها با قطر در آموزش عناصر مسلح

همکاری بعثی‌ها با قطر در آموزش عناصر مسلح
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 22:17

منابع آگاه از همکاری افسران رژیم منحل بعث با قطر در زمینه جذب و آموزش عناصر مسلح برای اعزام آنها به کشورهای بحران زده مانند سوریه خبر می‌دهند.

"حسین مرتضی" رئیس دفتر شبکه العالم در سوریه چهارشنبه  گزارش داد؛ تحولات میدانی و موفقیت های پیاپی ارتش سوریه در محورهای متعدد سبب شد برخی از پشتیبانان گروه‌های مسلح به این نتیجه برسند که دستیابی به راه حل، جز از راه سیاسی ممکن نیست.
ولی با وجود پیروزی های ارتش سوریه هنوز برخی در تلاش هستند از طریق ارسال پیام هایی به بازیگران مختلف بین المللی، وانمود کنند که تغییراتی در سوریه در شرف وقوع است.
این در حالی است که داده ها و گزارش ها حاکی از آن است که برخی از کشورهای بیگانه، همچنان به راه حل نظامی و عملیات میدانی امیدوارند به همین سبب شمار بیشتری از عناصر مسلح را به کار می گیرند و حمایت لجستیکی از این عناصر را دوچندان می کنند، تا برخی از گروه های مسلحی که قدرت تحرک خود را به سبب ضربه های کوبنده ارتش سوریه از دست داده اند، بتواند توان از دست رفته خود را بازیابند.
یکی از کشورهای حامی گروه های مسلح در سوریه، قطر است که همچنان به کارگیری صدها تن از مزدوران مسلح و آموزش و اعزام آن ها به سوریه به منظور پیوستن به گروه های مسلح در این کشور ادامه می دهد.
منابع آگاه خبر دادند " گروهک قطری که بر به کارگیری مزدوران مسلح نظارت دارد، اخیرا فعالیت های خود را در برخی از کشورها نظیر پاکستان، افغانستان و یمن مضاعف کرده است تا بتواند عناصری را برای جنگیدن به سوریه اعزام کنند. همچنین شمار بسیاری از نیروهای گردآوری شده توسط قطری ها به صورت هفتگی در مراکز آموزش نظامی که در خاک قطر ایجاد شده است، آموزش می بینند.
منابع آگاه تاکید کردند: " مهم ترین مرکز آموزش عناصر مسلح در قطر، در یکی از ویلاهای خیابان الملک در ساختمان حامی عرب است که در کنار سفارت بحرین در دوحه واقع شده است."
این منابع خاطر نشان کردند: "سازمان اطلاعات قطر، با همکاری افسرانی از رژیم منحل بعث عراق، بر اداره این مرکز نظارت می کنند و نیروهای مزدور را جذب می کنند و آموزش می دهند، و همه راه ها برای رسیدن این مزدوران به سوریه، لیبی و یمن را هموار می کنند."
منابع آگاه تاکید کردند: " این نیروها، تحت عنوان نیروی کار و مستخدم به قطر آورده می شوند، و تحت این عنوان به صورت مخفیانه به سازمان دهی آن ها می پردازند، زیرا قطر به کشورهای فقیر به عنوان بازار نیروهای مزدور مبارزه می نگرد. آن گاه این افراد در اختیار مفتی ها و روحانیان قرار داده می شوند تا آن ها را به پذیرش تفکر سلفی و حمل سلاح و مبارزه در سوریه و دیگر کشورها قانع کنند و در این خصوص بهانه ها و توجیه های مختلفی برای آن ها تراشیده می شود. "
سازمان اطلاعات قطر از شیوخی از افغانستان و پاکستان برای قانع کردن عناصر مسلح بهره می گیرد و در مراکز آموزشی اقدام به شستشوی مغزی این عناصر می کند.
قطر همچنین روابط خوبی با مبارزان سلفی چچنی برقرار کرده و این روابط را حفظ کرد، در این زمینه می توان به کشته شدن سلیم خان یاندربییف از روسای چچنی جدایی خواه بر اثر انفجاری در حومه دوحه اشاره کرد که در آن ماجرا، روسیه، شماری از شهروندان قطری را به اتهام ارتباط غیرقانونی با گروه های چچنی مسلح در مسکو بازداشت کرد.
بر اساس اطلاعات موجود، در تاریخ سوم ژانویه 2012 تا اواخر آوریل گذشته، دستکم 90 پرواز باری از قطر به ترکیه و اردن صورت گرفته است و هواپیماهای قطری از پایگاه هوایی مشترک آمریکا و قطر تحت نام "عیدید" صورت می گیرد و محموله های امدادرسانی به عناصر مسلح با این هواپیماها به مرزهای اردن و ترکیه با سوریه رسانده می شوند تا از آن جا در اختیار این عناصر قرار گیرند.

پربیننده ترین خبرها