فیلم حمله مرگبار القاعده به بیمارستانی در یمن

پنج‌شنبه 21 آذر 1392 - 11:08

تلویزیون یمن تصاویری را از حمله عناصر سعودی القاعده به بیمارستان وزارت دفاع این کشور منتشر کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این حمله پنج شنبه گذشته صورت گرفت و عناصر القاعده ده ها نفر را در این بیمارستان به ضرب گلوله به قتل رساندند.
تلویزیون یمن تصاویر ضبط شده توسط دوربین مدار بسته بیمارستان را منتشر کرد. عناصر القاعده پس از منفجر کردن ورودی بیمارستان به وسیله خودروی بمبگذاری شده، درحالیکه لباس نظامی به تن داشتند به داخل بیمارستان یورش بردند و به سوی کسانی که در بیمارستان بودند آتش گشودند.

در این فیلم همچنین یکی از عناصر القاعده درحالیکه لباس نظامیان یمنی را به تن داشت، به جمع پزشکان و پرستاران نزدیک شد و در کمال خونسردی نارنجکی را میان آنان پرت کرد و ده ها نفر را به قتل رساند.
وزارت دفاع یمن اعلام کرد، بیشتر این مهاجمان تبعه عربستان سعودی بودند که پس از این حمله در جریان درگیری 20 ساعته با نیروهای ارتش از پای در آمدند.
کمیته عالی امنیتی یمن تأکید کرد، در این حمله تروریستی 56 تن کشته شدند که بیشتر آنان پزشک و پرستار بودند. 176 تن نیز در این حمله مجروح شدند.
از بین قربانیان این حادثه، دو تن از پزشکان آلمانی، 2 نفر ویتنامی، و 2 پرستار هم ویتنامی بودند. یکی از پرستاران کشته شده نیز هندی بود.

برای دریافت فیلم، پس از کلیک کردن روی آیکن دانلود با کلید راست ماوس، گزینه save link as را انتخاب کنید.

پربیننده ترین خبرها