چرا جبهه النصره به عدرا حمله کرد؟

چرا جبهه النصره به عدرا حمله کرد؟
شنبه 23 آذر 1392 - 19:43

تحلیلگر سیاسی سوری دلیل حمله تروریست ها به شهرک صنعتی عدرا را تلاش برای تغییری اساسی در روند درگیری ها در سوریه عنوان کرد، تلاشی که با واکنش سریع ارتش سوریه ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، چهارشنبه گذشته، تروریست های جبهه النصره و جیش الاسلام به شهر صنعتی عدرا حمله کردند. در طول تسلط کوتاه تروریست ها بر شهر، شاهدان عینی و شهروندان از جنایتی دیگر در این شهر خبر دادند. تروریست ها 50 نفر را قتل عام کردند و شماری از شهروندان را سر بریدند.

در پی یورش عناصر مسلح و تکفیری به شهر عدرا و ارتکاب جنایتهایی فاجعه بار در این شهر، ارتش سوریه به سرعت واکنش نشان داد و سربازان خود را به این منطقه اعزام کرد؛ تا این منطقه مهم و کلیدی را از وجود تروریستها پاکسازی کند.

طالب ابراهیم تحلیلگر سیاسی سوریه کشتار وحشیانه اهالی شهر عدرا به دست تروریست های مسلح از جمله زنده سوزاندن شهروندان را بیانگر چهره واقعی تروریست ها و حامیان آنها می داند.

"طالب ابراهیم" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: شهر عدرا به علت صنعتی بودن و تاسیسات زیربنایی اش، شریان حیاتی اقتصاد سوریه محسوب می شود. علاوه بر این، تروریست ها از طریق پل بغداد در این شهر، مسیر الشرقیه، دیر الزور و بزرگراه مهم دمشق- حمص را می توانستند مستقیما به کنترل خود درآوردند؛ و همچنین مسیرهای شمالی به سمت التل و جاده بیروت را در کنترل خود بگیرند.

ابراهیم با اشاره به این که عدرا به فرودگاه نظامی و راهبردی الضمیر بسیار نزدیک و تاسیسات نظامی بسیار حساس و مهم ارتش سوریه آن را احاطه کرده است، گفت: هدف از عملیات شهر عدرا، ایجاد تغییر اساسی در روند درگیری ها بود.

این تحلیلگر سوری در ادامه به جنایات افراد مسلح در شهر عدرا اشاره کرد و گفت: بنا به تاکید منابع موثق، تروریست ها در این شهر اقدام کشتار وحشیانه مردم از جمله گردن زدن و زنده سوزاندن آنها کردند.این رفتار های وحشیانه از یک طرف چهره واقعی تروریست ها و حامیان آنها را به نمایش می گذارد و از طرف دیگر بیانگر شکست قطعی آنهاست.

وی افزود:هزاران نفر از افراد مسلح از طریق تونل ها و مسیرهای ویژه و با همدستی برخی خیانتکاران، به شهرعدرا یورش بردند تا آن را ویران کنند.اما ارتش به منظور حفظ جان شهروندان و دور نگه داشتن آنها از عرصه درگیری ها، ابتدا به تروریست ها اجازه داد تا در مکان های مشخص مستقر شوند، آنگاه آنها را هدف حملات کوبنده قرار داد؛ به این ترتیب شمار بسیار زیادی از تروریست های مسلح به هلاکت رسیدند و ارتش پیش روی به داخل شهر را آغاز کرد  که این امر به از دست رفتن روحیه تروریست ها و شکست آنها منجر شد.

MKH-13-22:42

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها