محدودیت غیر انسانی آل خلیفه برای پدر و دختر زندانی

محدودیت غیر انسانی آل خلیفه برای پدر و دختر زندانی
يکشنبه 24 آذر 1392 - 16:31

رژیم آل خلیفه به صورت عمدی از ملاقات عبدالهادی الخواجه با دخترش زینب که هر دو در زندان به سر می برند، جلوگیری می کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالهادی الخواجه" فعال حقوقی بحرین به اتهامات واهی از جمله تلاش برای براندازی رژیم بحرین به حبس ابد محکوم شده است و دخترش "زینب الخواجه" که وی نیز از فعالان انقلابی بحرین است، بارها بازداشت و زندانی شده است و هم اکنون نیز در زندان به سر می برد.

آخرین دیدار این دو در ژانویه سال 2013 انجام شده است. اما این آخرین دیدار پدر و دختر بوده است، زیرا مسئولان زندان زنان شهر "عیسی" از ملاقات زینب با پدرش جلوگیری می کنند و در واقع زمان ملاقات زندانیان با خانواده هایشان را به تاخیر می اندازد.

در ژانویه 2013 مریم دیگر دختر عبدالهادی نیز اجازه ورود به بحرین یافت و همه خانواده توانستند با هم دیدار داشته باشند.

زینب پس از قطعی شدن حکم حبس ابد پدرش فعالیت هایش را گسترده تر کرد و به همین دلیل بازداشت و محاکمه شد. زینب دوم آگوست سال 2012 به اتهام پاره کردن عکس پادشاه بحرین بازداشت شد و چهارم اگوست نیز بازداشت وی به منظور ادامه بازجویی، 7 روز تمدید شد .عصر دوم آگوست 2012 زینب الخواجه به هنگام تظاهرات تک نفره بیرون منامه در فلکه القدم در خیابان البدیع  بازداشت شد ودو روز بعد بازداشت وی هفت روز دیگر تمدید شد وی به تخریب اموال دولتی هم متهم شده است، زیرا در زمان بازداشتش در ماه مه عکس پادشاه بحرین را پاره کرده بود.در نه ماه اخیر زینب الخواجه بازداشت و چندین بار آزاد شد و چندین بار نیز به اتهام تجمع غیر قانونی و توهین به مسئولان در دادگاه حاضر شد و هنوز با مسائل و محاکمه های دیگری مواجه است.

محمد الوسطی یکی از وکلای مدافع زینب در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : اتهام جدید علیه زینب الخواجه توهین و دشنام علنی به پلیس بوده که اولین جلسه آن نیز 22/12/2013 برگزار شد.

سازمان عفو بین الملل، زینب الخواجه فعال سیاسی را به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز وی برای آزادی بیان، تجمع و مشارکت در تجمعات، زندانی سیاسی می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها