هشدار سوریه درباره خطر مبلغان تکفیری برای کشورها

هشدار سوریه درباره خطر مبلغان تکفیری برای کشورها
دوشنبه 25 آذر 1392 - 12:35

رییس مجلس نمایندگان سوریه، با ارسال نامه‌ای به رؤسای پارلمان‌های جهان درباره خطر "پدیده تفکر وهابی" برای جهان هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد اللحام" در این نامه با اشاره به دست داشتن عربستان سعودی در حمایت از افراد مسلح در سوریه، درخواست کرد نام مبلغانی که مسئول فتواهاهای تکفیری هستند در فهرست های جهانی تروریسم گنجانده شود.
خبرگزاری رسمی سوریه تأکید کرد، محمد اللحام گسترش افکار افراطی را "پدیده سرطانی" دانست و عربستان را به دست داشتن در گسترش فتنه تکفیر در جهان و قتل هزاران بیگناه متهم کرد.
محمد اللحام خاطرنشان کرد: برخی از کشورها عضویت سازمان ملل متحد را به دست آورده اند و برای گسترش تفکر وهابی تکفیری افراطی به طور نظام مند از طریق کنسولگری های خود در خارج از کشور یا هیات های تبلیغی و تهیه جزوه های تدریس کودکان و جوانان تلاش می کنند.
رییس مجلس نمایندگان سوریه درخواست کرد نام مبلغانی که فتواهای تکفیری یا تحریک آمیز علیه ادیان دیگر صادر و به قتل مردم ترغیب می کنند، در فهرست های جهانی تروریسم گنجانده و محاکمه شوند.
وی کشورها و مسئولان چاپ و نشر را ترغیب کرد از انتشار یا چاپ کتاب و جزوه هایی که تفکر وهابی تفکیری را رواج می دهند، جلوگیری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها