انفجارهای مرگبار در پایتخت عراق

انفجارهای مرگبار در پایتخت عراق
دوشنبه 25 آذر 1392 - 12:48

حملات تروریستی و انفجارهای امروز در مناطق مختلف عراق بویژه شهر بغداد دستکم 24 کشته و دهها زخمی برجا گذاشت.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم بیشتر این انفجارها در شهر بغداد روی داد. این دومین روز متوالی است که بغداد شاهد انفجار چند خودروی بمبگذاری شده است.
منابع امنیتی و پزشکی عراق به خبرگزاری فرانسه گفتند: چهار خودروی بمبگذاری شده و یک بمب به طور همزمان صبح امروز در بغداد منفجر شدند. برخی از این انفجارها در همان مناطقی روی داد که شب گذشته شاهد حملات و کشته و زخمی شدن دهها نفر بود.
بزرگترین حمله امروز با استفاده از یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در منطقه النهضه در مرکز بغداد روی داد که در جریان آن دستکم چهار نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند. سه نفر نیز در انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده دیگر نزدیک شورای استان در مرکز شهر بغداد کشته و 11 نفر زخمی شدند.
سومین خودروی بمبگذاری شده در منطقه البیاع در جنوب غربی شهر بغداد منفجر شد. این انفجار سه کشته و 11 زخمی برجای گذاشت.

انفجار یک خودرو در نزدیک وزارت کشور در شهر بغداد نیز چهار کشته و 11 زخمی به همراه داشت.
یک نفر نیز در انفجار یک بمب متصل شده به خودروی او در منطقه المحمودیه در جنوب شهر بغداد کشته شد.
سه عامل انتحاری نیز با حمله به یک مرکز پلیس در منطقه "بیجی" پنج نیروی امنیتی از جمله یک افسر را کشتند. درپی این حمله نیروهای واکنش سریع عراق وارد عمل شده و یکی از سه تروریست را کشتند و دو تروریست دیگر خود را منفجر کردند.
افراد مسلح ناشناس نیز سه سرباز عراقی را که از خطوط نفت در منطقه تکریت در استان صلاح الدین محافظت می کردند، به قتل رساندند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها