هاآرتص: اسراییل نمی تواند از نظامیانش حمایت کند

هاآرتص: اسراییل نمی تواند از نظامیانش حمایت کند
سه شنبه 26 آذر 1392 - 10:59

روزنامه عبری زبان هاآرتص تاکید کرد که ارتش عبری از بروز واکنش در قبال تیراندازی منجر به کشته شدن یکی از نظامیان در حال خدمت دایم خود در نیروی دریایی ناتوان است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، رژیم اسراییل پس از حادثه مذکور، از اقدام نیروهای حافظ صلح سازمان ملل "یونیفیل" و ارتش لبنان ابراز نارضایتی کرده بود و در همین راستا، دیداری نیز میان افسران ارتش عبری، همتایان لبنانی آنها و نمایندگان نیروهای یونیفیل برای بررسی دلایل وقوع این حادثه برگزار شد.

این روزنامه خاطر نشان کرده است که ارتش لبنان تیراندازی یک سرباز لبنانی به سمت این نظامی صهیونیستی را تایید و اعلام کرده است که فرد مذکور پس از تیراندازی پا به فرار گذاشته است، اما اندکی بعد، خود را تسلیم ارتش کرده است و بازجویی ها از وی ادامه دارد.

گفتنی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مسئولیت حادیه کشته شدن "شلومی کوهین" نظامی صهیونیستی ساکن شهر حیفا در اراضی اشغالی سال 48 را متوجه دولت و ارتش لبنان دانسته بود و تاکید کرده بود که تل آویو خواستار توضیح دلایل وقوع این حادثه از سوی لبنان خواهد شد و اعلام خواهد کرد که دیگر تحمل تکرار چنین حوادثی و نقض تمامیت ارضی خود در طول مرزهای مشترک را ندارد.

در همین حال برخی از منابع مطلع می گویند که حزب الله لبنان به شدت از ارتش این کشور در مرزهای جنوبی حمایت می کند و رژیم صهیونیستی از ترس آنکه مبادا نیروهای زبده مقاومت اسلامی به این درگیری وارد شوند، از پاسخ گسترده به آن خودداری کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها