سفیر عربستان: به تنهایی در سوریه وارد عمل می‌شویم

سفیر عربستان: به تنهایی در سوریه وارد عمل می‌شویم
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 08:24

سفير عربستان در انگليس گفت كه كشورش با همراهي غرب يا بدون همراهي آن به حمايت از مخالفان مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد بن نواف بن عبدالعزيز آل سعود" اظهار داشت: عربستان به تنهايي وارد عمل خواهد شد و درسايه عدم تحرك غرب، به حمايت مالي و تسليحاتي از گروههاي مسلح در سوريه ادامه خواهد داد.
سفير عربستان در مقاله اي در روزنامه "نيويورك تايمز" خطاب به "دوستان غربي اش" گفت: روابط بين عربستان و شركايش بويژه به علت اختلاف نظرها درباره ايران و سوريه در بوته محك و آزمايش قرار داشت.
وي افزود: گزينه هاي سياست خارجي برخي كشورهاي غربي ثبات منطقه خصوصا امنيت همه جهان عرب را به خطر مي اندازد.
سفير سعودي در لندن خاطرنشان کرد: رياض اعلام می کند که به تنهایی (در سوریه) وارد عمل می شود، و گزينه ديگري به جز حركت با عزم بيشتر در امور بين المللي ندارد.
سفير سعودي تأکید کرد: عربستان براي برعهده گرفتن مسئوليت هايش با حمايت شركاي غربي خود يا بدون حمايت آنها، وارد عمل خواهد شد.
وي درباره نگراني ها درخصوص جریانهای افراطی مرتبط با شبكه القاعده و نفوذ آنها در درون مخالفان سوريه گفت: براي برخي ساده است كه از (اهرم) تهديد القاعده به اقدامات تروريستي به عنوان بهانه اي براي ترديد خود يا وارد عمل نشدن استفاده كنند.
وي بر حمايت عربستان از گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه و مخالفان نظام اين كشور تاكيد كرد و گفت: ابزار مقابله با افزايش تندروي در سوريه و ساير مناطق همان حمايت مالي و در صورت لزوم تسليحاتي از جناح ميانه رو است.

پربیننده ترین خبرها