طرح اسرائیل و امریکا، آینده فلسطین را نابود می کند

طرح اسرائیل و امریکا، آینده فلسطین را نابود می کند
چهارشنبه 27 آذر 1392 - 20:45

رام الله(العالم)- دبیرکل طرح ملی فلسطین نسبت به طرح صلحی که امریکا تلاش می کند برای فراهم کردن موجبات رضایت رژیم صهیونیستی بر تشکیلات خودگران تحمیل کند هشدار داد.

مصطفی البرغوثی در گفت و گو با شبکه العالم خاطرنشان کرد جوهره پیشنهاداتی که وزیر خارجه امریکا در دیدارهایش از منطقه با خود به ارمغان می آورد بر پایه مفهوم امنیتی اسرائیل به عنوان یک اصل برای تمام مسائل است از این رو ما امروز با خطر بزرگی روبرو هستیم بخصوص در سایه توافقنامه انتقالی و جزئی جدید که درواقع تکرار توافقنامه اوسلو و تمدید آن برای بین 15 تا 40 سال آینده است.
البرغوثی اظهار داشت جان کری وزیرخارجه امریکا سه اشتباه بزرگ مرتکب شده است که بزرگ ترین آنها مطرح کردن مفهوم امنیت اسرائیل است و دوم استفاده از این مفهوم به عنوان اساس همه پیشنهادات و سوم مطرح کردن توافق های جزئی و اعلام اصول به جای راه حل حقیقی و نهایی.
وی با تاکید بر خطرناک بودن ادامه گفتگوهای صلح به صورت محرمانه گفت: محتوای جلسات محرمانه به صورت منظم به اسرائیلی ها و اعضای دولت اسرائیل ارائه می شود اما به فلسطینی ها هیچ اطلاعاتی جز آن چه در رسانه ها مطرح می شود ارائه نمی گردد و در نتیجه ملت فلسطین و فرماندهان سیاسی آنها چیزی از پیشنهادات نمی دانند و فرصت تعامل برای استفاده از تجارب یکدیگر را نمی یابند.
دبیرکل طرح ملی فلسطین گفت محرمانه بودن مذاکرات فقط بر طرف فلسطینی تحمیل شده اما امریکایی ها و اسرائیلی ها و سازمانهایی که از این مذاکرات حمایت می کنند از همه چیز خبر دارند و دلیل عجله واشنگتن و تل آویو برای نوشتن توافقنامه با تشکیلات خودگردان این است که آنها گمان می کنند شرایط فعلی فلسطین برای تحمیل اراده آنان مناسب است و هیچ مقاومتی در برابر خواست آنان صورت نخواهد گرفت که البته سخت در اشتباهند.
البرغوثی افزود: جوهره پیشنهادهای امریکا و اسرائیل خطرناک است زیرا این راه حل ها از نوع توافقنامه های انتقالی است که ملت فلسطین پیش از این از توافقنامه انتقالی اوسلو ضربه خورده است و نیز پیشنهادها درباره موضوع معابر مشترک باعث اهانت به فلسطینی هاست زیرا معنای آن بازگشت به شرایط سال 1999 و سال 2000 است که پلیس فلسطینی می نشست و گذرنامه های فلسطینی ها را بررسی می کرد و افسر اسرائیلی پشت سر او می ایستاد و تصمیم می گرفت چه کسی برود و چه کسی بیاید و این علاوه بر ادامه حضور نظامیان اسرائیلی در مرزهای اردن و سلطه بر کوهها باعث زیر سوال رفتن حاکمیت دولت فلسطین می شود.
وی در ادامه گفت: در صورت عملی شدن پیشنهادهای مطرح شده شهرک سازی در اغلب مناطق توسعه خواهد یافت و بیت المقدس و مسجدالاقصی در طرح به اصطلاح "قدس بزرگ" صهیونیست ها هضم خواهند شد. ضمن آن که این توافقنامه ها حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین های خود را از بین می برد و در یک کلمه آینده فلسطین نابود خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها