برنامه مخالفان سوریه در ژنو ۲ ضد ایران و مقاومت

برنامه مخالفان سوریه در ژنو ۲ ضد ایران و مقاومت
جمعه 29 آذر 1392 - 10:07

نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد آنچه مخالفان سوریه در کنفرانس ژنو ۲ در پی تحقق آن هستند، جدا کردن سوریه از ایران و محور مقاومت است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "ولید سکریه" عضو فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان، تأکید کرد که مخالفان سوریه در کنفرانس ژنو 2 درپی آن هستند که دولت انتقالی تشکیل دهند که خط مشی و سیاست‌های دولت کنونی را دنبال نکند.
سکریه تاکید کرد که هدف مخالفان جدا کردن سوریه از ایران و قرار دادن آن در کمربند امنیتی رژیم صهیونیستی است که بالطبع خواسته‌ای آمریکایی است.


 

 

 

وی ادامه داد: هدف اصلی معارضان سوری از تشکیل دولت انتقالی پایان دادن به نقش سوریه در محور مقاومت و جدا کردن و تفکیک نیروهای مقاومت از یکدیگر است، اما این خواسته معارضان هیچ‌گاه محقق نخواهد شد، چون نه نظام سوریه و نه نیروهای هم پیمان با آن به این امر رضایت نخواهند داد.
سکریه ادامه داد: حقایق جاری در میدان نیز اجازه تحمیل شرایط معارضان در ژنو 2 را نمی‌دهد، چون از حیث میدانی شاهد برتری و تفوق عینی ارتش سوریه بر گروه‌های تروریستی هستیم.
سکریه خاطرنشان کرد: غرب به این امر به خوبی واقف است و به همین دلیل اقدام به تشکیل گروهی جدید تحت عنوان «جبهه اسلامی» در کنار دیگر گروه‌های مسلح کرد تا شاید به این طریق بتواند، تغییراتی جدید در واقعیت‌های موجود ایجاد کند.
سکریه افزود: به هر روی باید در انتظار نتایج گفت‌وگوهای جبهه اسلامی با طرف‌های آمریکایی در ترکیه بود، چون این جبهه معروف است که به سازمان القاعده نزدیک است و گروه‌های تکفیری همچون جبهه النصره را در خود جای داده است.
این نماینده پارلمان لبنان گفت: اگر ائتلاف معارضان سوری در خارج همچنان در تعیین هیأت نمایندگی‌اش جهت حضور در ژنو 2 اختلاف نظر داشته باشد و بر تشکیل دولت انتقالی بدون بشار اسد تاکید کند، این به معنای عدم برگزاری کنفرانس ژنو 2 است.
وی ادامه داد: واقعیت امر این است که ائتلاف معارضان سوری در دست آمریکاست، به همین دلیل باید دید آمریکا درپی تحقق چه امری از برگزاری ژنو 2 است. در این میان اگر جبهه اسلامی با معارضان سوری وارد گفت‌وگو و مذاکره شود، این بدین معناست که خواهان ایجاد سوریه‌ای جدید به دور از ایران هستند.
منبع: خبرگزاری فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها