خط و نشان اردوغان براي سفراي خارجي

خط و نشان اردوغان براي سفراي خارجي
شنبه 30 آذر 1392 - 21:20

العالم - نخست وزير تركيه با متهم كردن تعدادي از سفراي خارجي به دست داشتن در اقدامات تحريك آميز عليه كشورش ، آنان را تهديد به اخراج كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم  اين اظهارات رجب طیب اردوغان به طور ضمني به سفير آمريكا در آنكارا اشاره مي كند كه پيش از اين گفته بود 'واشنگتن از آنكارا توقف روابط تجاري بانك دولتي خلق تركيه با ايران را درخواست كرد اما آنها گوش نكردند'.

درهمين حال سفير آمريكا در تركيه در پي هشدارˈرجب طي اردوغانˈ امروز شنبه، با انتشار بيانيه اي هرگونه دخالتش در رويدادهاي اخير اين كشور را تكذيب كرد.

فرانسيس ريكاردونه در بيانيه خود مطالب برخي از رسانه هاي جمعي تركيه را تحريك آميز خواند و اعلام كرد كه وي به هيچ وجه در رخدادهاي اخير در تركيه دخالت نكرده است .

وي افزود: هيچ كس نبايد روابط سياسي تركيه و آمريكا را با ادعاهاي بي اساس مورد تهديد قرار دهد.

دادگاه استانبول پس از پايان تحقيقات دادستاني درباره دست داشتن برخي از نزديكان به دولت و نخست وزيري تركيه از جمله فرزندان سه وزير كابينه در خصوص فساد مالي، فرزندان وزرا و مسئولان بلدپايه و تاجران ترك را به زندان محكوم كرد.

پليس آنكارا و استانبول از صبح روز سه شنبه گذشته عمليات‌ گسترده‌اي را براي مبارزه با كلاهبرداري و رشوه انجام داده و تاكنون 80 نفر را بازداشت كرده است.

نخست‌وزير تركيه ضمن انتقاد شديد از دستگيري 80 نفر از نزديكان به حزب حاكم توسعه و عدالت تركيه به جرم فساد و رشوه اعلام كرد كه توطئه‌اي سياسي عليه دولت وي در جريان است.

او گفت كه "عملياتي كثيف" عليه دولت در حال انجام است.

اردوغان در جريان يك نشست خبري در آنكارا گفت: "اينجا شاهد عملياتي بسيار كثيف هستيم."

وی در ادامه افزود كه محافلي در داخل و خارج از كشور مي‌خواهند رشد سريع تركيه را متوقف كنند.

وي گفت كه دولتش اجازه توطئه سياسي را نخواهد داد.

امروز در آنكارا و استانبول پنج رئيس پليس و شش معاون پليس از سمت‌هاي خود بركنار شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها