ناظرکل اخوان: دخالت داعش در سوریه غیر موجه است

ناظرکل اخوان: دخالت داعش در سوریه غیر موجه است
چهارشنبه 4 دی 1392 - 16:30

ناظر کل اخوان المسلمین در سوریه، دخالت گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام"داعش" در سوریه را غیر موجه دانست! این در حالی است که گفته می شود اخوانی ها خود زمینه ساز آوردن این تروریست ها به داخل سوریه بوده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،"محمد ریاض شقفه" در گفت وگو با خبرگزاری آسیا، در اظهاراتی که به نظر می رسد دلیل آن تداوم توهم پیروزی در نبرد علیه مردم سوریه است، آزادی همه بازداشت شدگان بحران سوریه، عدم تعرض به جنبش سیاسی سوریه، پذیرفتن کناره گیری بشار اسد و مقامات عالی رتبه نظام سوریه از قدرت و در نظر گرفتن تشکیل دولت انتقالی با تمام اختیارات به عنوان هدف نشست ژنو2 را از شرایط گروه اخوان المسلمین برای شرکت در این نشست دانست.

وی اظهارات اخیر "الجولانی" سرکرده جبهه النصره مبنی بر امکان حاکمیت شریعت بدون رجوع به همه پرسی مردمی را دال بر تحول در فکر این جبهه بعد از جدا شدن از داعش دانست.

"شقفه" درباره تاثیر پذیری گروه اخوان المسلمین سوریه از تحولات مصر، گفت: هر گروهی از گروه های اصلی اخوان المسلمین در چارچوب مستقل خود فعالیت و از دخالت در امور سایر گروه ها اجتناب می کند و ما رویدادهای مصر را کودتا علیه شریعت می دانیم.

این اظهارات توسط این مقام ارشد اخوان المسلمین در حالی بیان می شود که بر اساس شواهد و مدارک موجود، این گروه خود به عنوان محرک جریان های تکفیری در سوریه نقش غیرقابل جریانی در آشفته کردن تحولات این کشور داشته است. ناتوانی اخوان در جذب افکار عمومی باعث شد تا آنها سراغ دیگر جریان های تکفیری رفته و با جذب این گروه ها و همچنین جذب حمایت ترکیه از آنها، به زعم خود به مقابله با ارتش سوریه بپردازند که در این زمینه شکست سنگینی متحمل شدند.

اخوان المسلمین سوریه که از آنها به عنوان اخوان الشیاطین هم یاد می شود، با تشکیل تیپ توحید به فرماندهی مقتول عبدالقادر صالح، تلاش کرد تا به جذب نیرو در سوریه بپردازد اما در بهترین حالت، نیروی تحت فرماندهی این جماعت به 15 هزار نفر نرسید که نشان از ناتوانی در جذب افکار عمومی سوریه داشته و دارد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها