حزب الله انفجار بیروت را محکوم کرد

حزب الله انفجار بیروت را محکوم کرد
جمعه 6 دی 1392 - 17:10

العالم - حزب الله لبنان، انفجار بيروت را كه به كشته شدن وزير دارايي پيشين این کشور منجر شد، محكوم كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله امروز (جمعه) با صدور بيانيه اي ضمن محكوم كردن اين انفجار كه چندين كشته و زخمي برجاي گذاشت، هدف از آن را ضربه زدن به لبنان خواند.

در حمله تروريستي كه صبح امروز خودروي "محمد شطح" وزير پيشين دارايي لبنان را هدف قرار داد، وي به همراه چند نفر از همراهانش كشته و ده ها نفر ديگر نیز زخمي شدند.

حزب الله در بيانيه خود اعلام كرد كه اين حمله تروريستي در راستاي سلسله عمليات و انفجارهايي است كه با هدف ضربه زدن به لبنان و تخريب آن طراحي شده است و تلاشي مذبوحانه براي ضربه زدن به وحدت، ثبات و امنيت ملي لبنان به شمار مي رود و فقط دشمنان اين كشور از آن سود مي برند.

حزب الله دراين بيانيه ، از همه لبناني ها خواست كه حكمت و تعقل را در پيش گيرند و در مقابله با خطرهايي كه كشورشان را تهديد مي كند، با تدبير عمل كنند.

در اين بيانيه همچنين از سرويس هاي امنيتي و قضايي لبنان خواسته شده كه همه تلاش خود را براي بازداشت عاملان اين حمله تروريستي و تحويل آنان به دست عدالت و مجازات آنان به كار گيرند.

 طی روزهای اخیر برخی منابع از تماس های گسترده رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و معاون وزیر دفاع این کشور با برخی نیروهای منطقه ای و سران گروههای تروریستی به منظور اجرای طرح های تروریستی در منطقه بویژه در لبنان خبر داده بودند.

این منابع فاش کرده بودند که بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و برادرش سلمان بن سلطان معاون وزیر دفاع، تماسها و دیدارها و رایزنی های گسترده ای با برخی قدرتها در منطقه و سران گروه های تروریستی که خاندان حاکم سعودی از آنها برای ریختن خون مردم سوریه و عراق و لبنان حمایت مالی می کنند، برقرار کردند تا طرحهای تروریستی خونینی در این کشورها بویژه در سوریه و لبنان تهیه و اجرا کنند. هدف از اجرای این طرح های تروریستی بدست آوردن برخی دستاوردها قبل از برگزاری اجلاس ژنو2 درباره سوریه است زیرا ریاض می کوشد تا در این اجلاس به منظور تحمیل سیاستهای خصمانه خود، طرفی اصلی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها