سوریه، سنیوره را به حمایت از تروریسم متهم کرد

سوریه، سنیوره را به حمایت از تروریسم متهم کرد
جمعه 6 دی 1392 - 21:55

العالم - وزیر اطلاع رسانی سوریه اتهام علیه کشورش در باره انفجار بیروت را رد کرد و این اتهامات را نشانه تلاش برای سرپوش گذاشتن به نقش فواد سنیوره نخست وزیر سابق لبنان در حمایت مالی از تروریسم در لبنان و منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  " عمران الزعبی " با تاکید بر این که برخی شخصیت های لبنانی متهم کردن رقبای خود به محض وقوع هرگونه اتفاقی در لبنان را راهبرد خود قرار داده اند، خاطر نشان کرد: این راهبرد کینه توزانه و نشان دهنده دست داشتن آنان در حمایت از تروریسم است.

وی گفت: این گونه اتهامات بی پایه و اساس، تنها از کینه های سیاسی نشات می گیرد که نشان دهنده ارتباط افرادی مانند فواد سنیوره و دیگران با دشمنان ملت و دشمنان میانه روی و اعتدال است.

در حمله تروريستي كه صبح امروز خودروي "محمد شطح" وزير پيشين دارايي لبنان را در بیروت هدف قرار داد، وي به همراه چند نفر از همراهانش كشته و ده ها نفر ديگر نیز زخمي شدند.

پس از این انفجار فواد سنیوره از اعضای جریان 14 مارس لبنان بدون ارایه هیچگونه سند و مدرکی غیر مستقیم ادعا کرد که دولت سوریه در این انفجار دست دارد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: این تلاش های عقیم و ناکام، به منظور دفاع اتهامات ثابت و ریشه داری است که حاکی از نقش داشتن سنیوره (نخست وزیر پیشین لبنان) در پشتیبانی و حمایت مالی از تروریسم در لبنان و منطقه است؛ سنیوره از سازمان موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش"، گروهک تروریستی النصره و جبهه باصطلاح اسلامی در سوریه حمایت می کند و مخفی گاه هایی امن برای سرکردگان این گروه های تروریستی تامین کرده و زیر نظر "سعدالدین حریری" برای آنان اتاق عملیات تشکیل می دهد.

الزعبی خاطر نشان کرد: متهم کردن زودهنگام دیگران به این شیوه، عاجزانه و احمقانه نشان از این دارد که گروه هایی در لبنان، ابتکار عمل را در این مجال ها به دست گرفته و در تمام منطقه به ارتکاب اعمال تروریستی همت گماشته اند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در ادامه گفت: برای ملت لبنان امنیت و آرامش و صلح آرزومندیم و از مردم شریف این کشور می خواهیم در برابر تروریسم بایستند هرچند برخی از جناح های لبنانی، به تامین کننده منافع و منایع تروریسم تبدیل شده اند.

وی با اشاره به این که تروریسم دشمن همه منطقه و همه ملت های جهان است، بر ضرورت مبارزه جدی با آن و خشکاندن ریشه های آن به دور از بهره گیری از شیوه مسخره و بیهودۀ متهم کردن دیگران تاکید کرد.

26

پربیننده ترین خبرها