سیاستمدار لبنانی: اسراییل در انفجار بیروت دست دارد

سیاستمدار لبنانی: اسراییل در انفجار بیروت دست دارد
شنبه 7 دی 1392 - 13:29

دبیر ائتلاف احزاب و نیروهای ملی و اسلامی لبنان، رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در انفجار دیروز متهم کرد و گفت: ادامه ناآرامی و بی ثباتی امنیتی در لبنان به نفع رژیم صهیونیستی است.

"خالد الرواس" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم، با بیان این که تروریسم امنیت سوریه و امنیت لبنان را به هم زده است، گفت: برخی طرفهای منطقه ای و بین المللی طرح شان در سوریه و لبنان با شکست مواجه شده است. آنها از نشست "ژنو2 " برای حل بحران سوریه، متضرر می شوند و به نفعشان است که منطقه ناآرام بماند، با این گمان که این وضع می تواند موضع آنها را در میز مذاکرات در ژنو2 بهبود بخشد.
وی افزود: بدون شک اسرائیل در این جنایت دست دارد زیرا به نفع این رژیم است که ناآرامی و بی ثباتی امنیتی در لبنان ادامه یابد و فتنه بین لبنانی ها تثبیت شود زیرا طرفهایی که برای این عملیات برنامه ریزی کردند به خوبی می دانند که توزیع عملیات بین مناطق مختلف لبنان و کشتن شخصیت هایی از همه طوایف می تواند در فتنه انگیزی بین لبنانی ها و تثبیت آن نقش داشته باشد.
خالد الرواس تاکید کرد: واضح و روشن است که هدف از این اقدامات آمریکایی و اسرائیلی برهم زدن امنیت لبنان است همانطور که امنیت سوریه را برهم زدند.
دبیر ائتلاف احزاب و نیروهای ملی و اسلامی لبنان اظهار داشت: گروه مقاومت در لبنان برای این کشور تنها ثبات و تثبیت وحدت ملی را از طریق تشکیل دولت وحدت ملی می خواهد که لبنانی ها را دور یک میز برای گفتگوی ملی فراگیر جمع کند تا درباره مسائل پیچیده مذاکره کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی به مسائل دیگر دل خوش کرده اند تا جایی که آغاز محاکمه های دادگاه بین المللی نزدیک شده است و برخی می توانند همانند گذشته از خون محمد شطح وزیر پیشین دارایی لبنان برای به جریان انداختن دادگاه بین المللی سوء استفاده کنند.
یاد آور می شود که در حمله تروريستي صبح جمعه (6دی ماه 1392) تروریستها خودروي "محمد شطح" وزير پيشين دارايي لبنان را هدف قرار دادند که وي به همراه چند نفر از همراهانش كشته و ده ها نفر ديگر نیز زخمي شدند.
الرواس خاطر نشان کرد: برخی از شخصیت های گروه 14مارس (گروه سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان) گفتندکه این خون ها می تواند موضوع دادگاه بین المللی را به جریان بیندازد و آنها خواستار ارجاع پرونده این جنایت به دادگاه بین المللی نیز شده اند. 
دبیر ائتلاف احزاب و نیروهای ملی و اسلامی لبنان درباره اتهام 14 مارس درخصوص دست داشتن طرفهای مختلف در انفجار روز جمعه (6دی ماه 1392)، تصریح کرد طرح اینگونه اتهامات از سوی این نیروها اقدام جدیدی نیست؛ گروه 14 مارس هیچگونه طرح سیاسی برای حل بحران لبنان ندارند برعکس نیروهای مقاومت در لبنان به پیروزی های پی در پی علیه دشمن صهیونیستی در لبنان دست یافته و به سوریه برای پشت سرگذاشتن مصیبت خود در برابر نیروهای شرور و ظالم در منطقه کمک کرده اند.

خالد الرواس خاطرنشان کرد: صرف مخالفت گروه 14 مارس با تشکیل دولت وحدت ملی و تلاش برای به انحصار در آوردن قدرت به معنای بازگشت به نقطه آغاز برای بازگرداندن بی ثباتی به لبنان به زیان هویت مقاومت و دستاوردهای آن است.
وی از گروه های 14 مارس خواست در اشتباهات خود بازنگری کنند و به طرح های شکست خورده در منطقه دل خوش نکنند.

-27-22:40

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها