گزارش العالم از جدیدترین اطلاعات درباره انفجار بیروت

گزارش العالم از جدیدترین اطلاعات درباره انفجار بیروت
شنبه 7 دی 1392 - 14:39

خبرنگار العالم گزارش داد در همه ساختمان های اطراف محل انفجار بیروت دوربین وجود داشته و بازبینی دقیق تصاویر دوربین ها آغاز شده است.

"فاطمه عواضه" روز شنبه در گزارشی درباره آخرین اطلاعات در خصوص انفجار بیروت گفت: قاضی صقر صقر نماینده دولت در دادگاه نظامی دستور داده است محاصره محل انفجار ادامه یابد و در این مکان محلی برای حفظ همه مدارکی که می توان از آنها در تحقیق برای پیگیری و بررسی شرایط حادثه استفاده کرد، ایجاد شود.
خبرنگار العالم افزود: تاکنون مشخص شده است خودرویی که در بمب گذاری از آن استفاده شده، از دو روز پیش در محل انفجار پارک شده بود. بدین ترتیب جنایتکاران از زمان نشستی که در بیروت پایتخت لبنان برگزار می شد، اطلاع داشتند و برای آن برنامه ریزی کرده بودند.
وی ادامه داد: به نظر می رسد جنایتکاران، محمد شَطَح وزیر دارایی پیشین لبنان را به دقت زیر نظر قرار داده بودند، و همین مساله اجرای این عملیات را آسان کرده است.
خبرنگار العالم اشاره کرد که در همه ساختمان های اطراف محل انفجار دوربین وجود دارد، و بازبینی دقیق تصاویر همه دوربین ها آغاز شده است و تحقیقات در این زمینه به زمان نیاز دارد. 
فاطمه عواضه خاطرنشان کرد: این موضوع امروز در نشست شورای عالی دفاع لبنان که در کاخ ریاست جمهوری و برای بررسی همه اطلاعات بدست آمده تشکیل خواهد شد، مطرح می شود. 
وی در باره خبر روزنامه السفیر مبنی بر سرقت و بمبگذاری خودرو در اردوگاه عین الحلوه، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته این موضوع تکذیب نشده زیرا، گروه های تکفیری در لبنان حضور فعالی  دارند.

دیروز (جمعه 6دی) بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده نزدیک هتل فینیسیا در مرکز بیروت "محمد شطح" وزیر دارایی سابق لبنان کشته شد. در این انفجار همراهان این وزیر سابق لبنانی نیز کشته شدند.
محمد شطح با خودروی خود درحال عزیمت به منزل سعد حریری رییس جریان المستقبل برای شرکت در جلسه گروه سیاسی 14 مارس بود. سعد حریری مدت بسیاری است که در خارج از لبنان به سرمی برد.
وزیر بهداشت لبنان آخرین آمار تلفات انفجار را 5 کشته و حدود 70 زخمی اعلام کرد.

28-10:35
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها